Țimțum Bet, numită Țimțum NHY de AK (III)

0
645

59) Această asociere de Malchut în Bina a avut loc în Parțuf SAG de AK și a determinat o a doua Țimțum în lumi de la sine în jos. Acest lucru se datorează faptului că s-a făcut un nou Sium pe Lumina Superioară, adică în locul lui Bina. Rezultă că sfârșitul Malchut, care stătea la Sium Raglaim din SAG de AK, deasupra punctului acestei lumi, a înviat și a încheiat Lumina Superioară la jumătate din Bina de Guf de SAG de AK, numită Tifert, deoarece KHB de Guf este numită HGT. Astfel, Tiferet este Bina de Guf.

De asemenea, Malchut împerecheată, care stătea la Peh Roș de SAG de AK, s-a ridicat la locul lui Nikvey Eynaim (cavitatea ochilor) de AK, care este jumătate din Bina de Roș. Apoi, un Zivug pentru MA de AK a fost făcut acolo, la Nikvey Eynaim, numită “lumea Nekudim”.

Parțuf SAG are Reșimot Gimel (3) de HItlabșut și Bet (2) de Aviut. Aceasta înseamnă că, în principiu, SAG este Parțuf Bina cu interiorul Ohr Hasadim, care este determinat de principala Reșimo Bet de Aviut. Cu toate acestea, SAG are și HItlabșut Gimel – memoria stării anterioare (Parțuf AB, Parțuf Hochma). Prin urmare, există o iluminare ușoară a Ohr Hochma în interior, SAG al Parțuf-ului. Atâta timp cât această iluminare se află în interiorul SAG, ea nu poate coborî sub Tabur.

Înainte de apariția Masach-ului său, SAG al Parțuf-ului are câteva proprietăți ale Parțuf Hochma – “Hochma be Kiruv“. Din cauza ridicării Masach-ului și a expulzării luminii cauzate de impactul dintre Ohr Pnimi și Ohr Makif, în SAG au loc unele schimbări radicale. Așa cum s-a afirmat, fiecare ridicare a ecranului de la un nivel la altul este însoțită de o serie de Zivugim de Haka’a intermediare care conduc la formarea unor Parțufim interimare numite “Nekudot” (în acest caz Nekudot de SAG).

Prima apariție a ecranului (de la Malchut de SAG la ZA de SAG), care duce la expulzarea luminii Yechida de Bina, în mod firesc cere expulzarea iluminării Ohr Hochma, stimulată de prezența Reșimo de HItlabșut Gimel în SAG. Din acest motiv, “Hochma be Kiruv” dispare, iar SAG se transformă în Parțuf de Bina pur, care are Bet de Aviut și Bet de HItlabșut.

Reșimot Bet de Aviut și Bet de HItlabșutBina pură – pot coborî sub Tabur. Prin urmare, Nekudot de SAG au coborât liber sub Tabur al lumii AK, deoarece chiar Masach de Galgalta a fost prea slab pentru a umple aceste dorințe sub Tabur cu Ohr Hochma. În general, procesul de tranziție are loc de la Parțuf SAG (Gimel / Bet) până la Parțuf MA (Bet / Alef). Prin urmare, Nekudot de SAG, care au Reșimot / Bet, constituie un Parțuf intermediar.

Ca toate celelalte Sfirot, Bina, la rândul său, este alcătuită din propriile sale cinci: Keter, Hochma, Bina, ZA și Malchut. ZA reprezintă o etapă intermediară între cele trei Sfirot superioare și vasul de primire – Malchut. Aceasta este o proprietate comună a Creatorului și Malchut. Într-un fel le leagă și, prin urmare, este format din șase Sfirot: Hesed este similar cu Keter; Gvura cu Hochma; Tiferet cu Bina. În timp ce Nețah este proprietatea ZA însăși, Hod este similar cu Malchut, iar Yesod este suma tuturor proprietăților.

Prin urmare, Tiferet în ZA este Bina. Dacă îl împărțim transversal, se va compune în mod similar și Keter, Hochma, Bina (KaHaB), Hesed, Gvurah, Tiferet (HaGaT) și Nețah, Hod, Yesod și Malchut (NHYM). Dacă împărțim Tiferet într-o treime și două treimi, se va dovedi că lumina nu coboară decât în ​​treimea superioară, răspândindu-se mai departe. Punctul în care vasele de dăruire se separă de vasele de primire, Bina din Malchut, se numește “Parsa“.

Dorințele KaHaBHaGaT sunt numite GE (Galgalta ve Eynaim) – dorințe altruiste. Dorințele, NHYM, Kelim egoiste, se numesc Awzen. Partea inferioară a TiferetNețah și Hod sunt Hotem, în timp ce Yesod și Peh sunt Malchut. Această combinație se numește AHP (Awzen, Hotem și Peh). Acum, creația poate funcționa numai cu GE, în timp ce Kelim cu o atingere a egoismului (AHP) nu sunt folosite.

Țimțum Bet este o sursă a tuturor sufletelor noastre. Tora (capitolul Bereșit) începe în acest moment. Din acest punct, începem să vorbim despre sufletul omului; până atunci nu exista nici o rădăcină a creației. Mai întâi a fost necesară Țimțum Alef, apoi coborârea la Nekudot de SAG pentru a face Țimțum Bet, spargerea tuturor proprietățile bune și rele pentru a se amesteca și, în sfârșit, începe să se construiască un sistem complet nou. Acest sistem este o combinație între Bine și Rău, dreapta și stânga, sistemele forțelor pure și impure.

Bina (proprietățile Creatorului) trebuie să coboare până la un asemenea nivel în care poate deveni egală cu proprietățile lui Malchut, adică se strică în măsura în care devine similară cu proprietatea de primire din motive proprii. Cum se poate întâmpla acest lucru?

Malchut împarte Bina în GE și AHP, se află între ele și influențează partea inferioară a Binei (Zat – cele șapte Sfirot inferioare de Bina), astfel încât proprietățile sale să devină egale cu cele ale lui Malchut. Partea superioară a Binei (Gar) rămâne altruistă ca înainte. Aceasta se numește TB.

Creatorul în mod deliberat “rănește” Bina, adică proprietatea Lui, astfel încât să devină similară cu proprietatea primirii și să se îmbine cu ea. Apoi, El arată treptat cât de mult mai bune sunt proprietățile Sale, încurajând să fie adopte și să se deplaseze încet spre El.

Deasupra Malchut, există posibilitatea de a aplica intenția de dragul dăruirii; sub domeniul lui Malchut, nu există o astfel de opțiune. Deci, dacă Malchut urcă spre Bina, din acel punct și în jos, nu mai are de ales. Toate Behinot, proprietățile de sub Bina, au căzut sub puterea dorințelor egoiste.

Să analizăm într-un mod general ascensiunea lui Malchut către Bina. Este posibil ca “dorința de a primi” să apară în Bina? Mai întâi, să clarificăm noțiunea “Tet Rișonot“, cele nouă Sfirot superioare și Malchut în general.

Rabi Baruch Așlag dă următorul exemplu: Omul are Kelim numite ochii, urechile, nasul și gura care îmbrățișează vederea, auzul, mirosul și gustul (vorbirea). Desigur, aceste Kelim sunt foarte importante. Dacă ochii omului sunt afectați, nu poate vedea; dacă urechile lui sunt deteriorate, nu poate auzi. Cu toate acestea, uneori omul nu-și folosește simțurile. Când se întâmplă acest lucru? Când merge la culcare.

Se pare că, atunci când omul dorește să primească plăcere prin simțurile sale, le folosește; dar când vrea să se odihnească, le ignoră. Prin urmare, vedem că adevăratul Kli este dorința de a primi plăcere. Simțurile noastre nu sunt Kelim-uri, ele servesc doar acea dorință.

În conformitate cu exemplul nostru, cele șapte Sfirot superioare sunt vederea, auzul, mirosul și gustul (vorbirea), adică lumina și vasul. Fiecare tip se îmbracă în Kli-ul corespunzător, dar Kelim din primele nouă Sfirot nu sunt autentice. Acest lucru se datorează faptului că Kli este o dorință de a primi plăcere și este prezent numai în Malchut. Aceste Kelim sunt necesare numai pentru îmbrăcarea luminii, ca în exemplu cu vederea, auzul etc. Deci, cine primește plăcerea din primele nouă Sfirot? Este “dorința de a primi”, numită “Malchut“.

Acum, să ne întoarcem la întrebarea dacă Malchut se ridică la Bina. Este posibil ca o ureche să aibă o “dorință de a primi”? Tot ceea ce discutăm aici se referă la ceea ce Malchut primește de la primele nouă Sfirot. După cea de-a doua restricție, Malchut atinge doar jumătate din Bina și mai sus.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei