Țimțum Bet, numită Țimțum NHY de AK (I)

0
620

56) Astfel, am explicat în detaliu problema Țimțum Alef (prima restricție), efectuată asupra Kli-ului din Malchut – Behina Dalet – astfel încât nu ar primi lumina superioară în el. Am explicat, de asemenea, problema Masach-ului și a Zivug de Haka’a cu Lumina Superioară, care ridică Ohr Hozer. Această Ohr Hozer a devenit vase noi de primire în locul Behinei Dalet.

De asemenea, a fost explicat Hisdakchut al Masach de Guf realizat în Gufim (plural pentru Guf) al fiecărui Parțuf al Bituș de Ohr Makif și Ohr Pnimi, care produce cele patru discernăminte TANTA de Guf al fiecărui Parțuf și ridică Masach de Guf ce trebuie considerat Masach de Roș. El se califică pentru un Zivug de Haka’a cu Lumina Superioară, pe care s-a născut un alt Parțuf, cu un grad mai mic decât cel precedent Parțuf. În cele din urmă, am explicat suscitarea primelor trei Parțufim ale lui AK, numite Galgalta, AB, SAG, și ordinea lor de îmbrăcare una pe cealaltă.

Apoi am discutat despre slăbirea Masach-ului de Guf care s-a întâmplat din cauza impactului dintre Ohr Makif și Ohr Pnimi. Aceste procese au condus la formarea Ta’amim, Nekudot, Tagin și Otiot de Guf în fiecare Parțuf și ascensiunea Masach-ului la Peh de Roș și Zivug de Haka’a cu Lumina Superioară. Drept rezultat, cel de-al doilea Parțuf se naște cu un nivel mai jos decât primul și apoi cel de-al treilea. Aceste Parțufim ale lumii lui Adam Kadmon sunt numite Galgalta, AB și SAG. Următorul Parțuf se îmbracă pe cel precedent de la Peh de Roș și mai jos.

57) Cunoașteți că în aceste trei Parțufim, Galgalta, AB și SAG de AK, nu există nici măcar o rădăcină pentru cele patru lumi ABYA, deoarece aici nu există nici măcar loc pentru cele trei lumi BYA. Acest lucru se datorează faptului că Parțuf-ul interior de AK s-a extins până la punctul acestei lumi, iar rădăcina corecției dorite care a fost cauza Țimțum, nu a fost dezvăluită. Acest lucru se datorează faptului că scopul Țimțum-ului care se desfășura în Behina Dalet a fost acela de a o corecta, astfel încât nu ar exista nici o diferență de formă în ea, deoarece primește Lumina Superioară (punctul 14).

Cu alte cuvinte, pentru a crea Guf-ul lui Adam al acelei Behina Dalet, ea va transforma forța de primire în Behina Dalet în a fi înzestrată prin angajarea sa în Tora și Mițvot, pentru a mulțumi pe Creatorul său. Prin aceasta va egaliza forma de primire cu dăruire completă și acesta ar fi sfârșitul corecției, deoarece aceasta ar aduce Behina Dalet înapoi la a fi un vas de primire pentru Lumina Superioară, în timp ce era în completă Dvekut (aderență) cu Lumina, fără nici o diferență de formă.

Cu toate acestea, până în prezent, rădăcina acestei corecții nu a fost dezvăluită, deoarece acest lucru cere ca omul (Adam) să fie inclus cu cele mai înalte Behinot, deasupra Behina Dalet, pentru a putea face bine fapte de dăruire. Și dacă Adam a plecat de la starea Parțufim de AK, ar fi complet în starea de spațiu gol. Asta pentru că atunci întreaga Behina Dalet, care ar trebui să fie rădăcina a Guf a lui Adam, ar fi fost sub Raglaim de AK, sub formă de spațiu gol și întunecat, deoarece ar fi de formă opusă față de Lumina Superioară. Astfel, ar fi considerat separat și mort.

Și dacă Adam ar fi fost creat așa, nu ar fi putut să-și corecteze acțiunile, pentru că nu ar fi existat nici o scânteie de dăruire în el. El ar fi considerat un animal care nu are nimic de formă de dăruire și a cărei viață este numai pentru sine. Ar fi ca și cei răi care sunt scufundați în pofta de primire de sine și “chiar bunăvoința pe care o fac, ei o fac pentru ei înșiși”. Se spune despre ei: “Cei răi – în timpul vieții lor sunt numiți ’morți’”, deoarece sunt în opusul formei din Viața Vieților.

Creatorul a creat o singură creație – Behina Dalet – “dorința de a primi”, egoismul, omul, Malchut. După ce a primit lumina înăuntru, Behina Dalet a simțit goliciunea. În lumea spirituală, o astfel de primire directă duce la moarte.

Când a realizat asta, a dorit să fie ca și Creatorul și a încetat să primească lumina făcând o Țimțum. Făcând acest lucru, nu a devenit ca El, ci a încetat să fie opusă Lui în proprietățile sale. Creatorul și-a alocat propriile proprietăți celor patru faze ale dezvoltării Malchut. Cu toate acestea, deoarece Malchut nu mai este proprietatea Lui, se numește “creație”, “dorința de a primi”.

Cum poate fi făcut Malchut egală cu Creatorul? În acest scop, trebuie să primească, dar numai pentru numele Lui. Dacă Malchut vede că, primind, îi place Creatorului, trebuie să înceapă să facă acest lucru.

De unde poate Malchut obține astfel de proprietăți altruiste? Trebuie să vină de la Bina, pentru că Bina este “dorința de a dărui”. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să combinăm dorința Binei de a nu primi nimic cu dorința lui Malchut de a primi “de dragul său. Dacă se poate face acest lucru, Malchut va fi capabilă să primească intenția de a primi pentru dragul Creatorului. O dorință nu poate fi transformată. Este natura noastră și nu este supusă schimbării.

Dacă este posibil să dăm Malchut-ului o astfel de intenție, ea poate primi întreaga lumină a Creatorului și ajunge la Gmar Tikun. Cum putem reuni și amesteca aceste două proprietăți opuse? Trebuie să aibă ceva comun între ele. Pentru asta, trebuie să despărțim pe Bina și pe Malchut – “dorința de a primi” și “dorința de a da” – și să amestecăm fragmentele foarte bine, astfel încât fiecare obiect spiritual care apar după această spargere să posede aceste două dorințe.

În acest scop, una dintre proprietățile lui Bina trebuie să fie “răsfățată”, pentru a deveni oarecum asemănătoare cu Malchut. Cu alte cuvinte, intenția Binei de a dărui de dragul Creatorului trebuie să fie “răsfățată”, transformată, ca atare, în “dorința de a da” de dragul primirii. Intențiile sale s-ar asemăna cu cele ale lui Malchut, chiar dacă Bina nu primește nimic, în timp ce Malchut dorește să obțină totul. În acest fel, Bina “își strică” intenția și devine egoistă ca Malchut. Acum este necesar să incluzi proprietatea lui Bina în Malchut.

Acest lucru se face cu ajutorul spargerii, o explozie care va amesteca proprietățile lor atât de bine încât va fi practic imposibil să le aduni. Dacă se poate face acest lucru, vom putea să iradiem această masă comună cu Lumina Superioară până când Bina își va recupera intenția anterioară de dragul Creatorului. Apoi, Malchut, în această masă, va dobândi și intenția de a primi de dragul Creatorului.

În lumea lui Adam Kadmon, Parțuf Galgalta este Keter; AB este Hochma; SAG este Bina. Trebuie remarcat că tot ce este în Sof-ul Galgaltei, sau sub Tabur, este Malchut. De aceea, pentru a amesteca Bina cu Malchut, ar trebui să fie plasată sub Tabur din Galgalta. Malchut trece prin trei stări:

  1. Când a primit totul înainte de Alef Țimțum;
  2. Starea de corectare;
  3. Starea de primire de dragul Creatorului.

De-a lungul timpului, Malchut nu și-a schimbat niciodată acțiunea – nici înainte de Țimțum Alef, nici după. Corecția a constat doar în transformarea intenției de a primi pentru sine în primirea de dragul Creatorului. Pentru aceasta a fost creat universul. Această intenție este primită de la Bina.

Malchut din Lumea Infinitului amestecată cu Bina se numește Adam, omul. Întregul sistem al lumilor, Universul, are ca scop numai schimbarea intenției lui Malchut. Primirea de dragul Creatorului se numește Cabala.

În completare, a se vedea Album de desene XI

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei