Taamim, Nekudot, Tagin și Otiot (II)

0
592

49) Reșimot care rămân în jos, în Guf, după plecarea Luminilor din Taamim, se numesc Tagin, iar Reșimot care rămân din nivelurile Nekudot sunt numite Otiot, care sunt Kelim. De asemenea, Tagin care sunt Reșimot din Lumina Taamim, plutesc peste Otiot și Kelim și le susține.

Astfel am învățat cele patru tipuri de Lumini numite Taamim, Nekudot, Tagin, Otiot. Primul nivel care apare în fiecare Parțuf al celor cinci Parțufim numite Galgalta, AB, SAG, MA și BON, se numește Taamim. Nivelurile care apar în fiecare Parțuf odată ce a început să se purifice, până când este complet purificat, sunt numite Nekudot. Reșimot care rămân din Lumina Taamim în fiecare nivel după plecarea lor, se numesc Tagin, iar Reșimot care rămân din Lumina nivelurilor ale Nekudot după plecarea lor se numesc Otiot sau Kelim. Amintiți-vă că în toate cele cinci Parțufim numite Galgalta, AB, SAG, MA și BON, pentru că în toate acestea există Hisdakchut și toate au aceste patru tipuri de Lumini.

Nimic nu apare nici nu dispare; totul depinde de atitudinea Parțuf-ului față de lumină. Fie percepe lumina ca plăcere, fie ca întuneric. Malchut din Lumea Infinitului a simțit lumina ca plăcere egoistă și apoi și-a văzut goliciunea în ea. De aceea, mai degrabă a dispărut (în limbajul Cabalei, Malchut “a expulzat” lumina).

Acum nu dobândește plăcere din primirea egoistă, ci din primirea de dragul dăruirii. Umplerea de la Peh la Tabur este senzația plăcerii de a da Creatorului. Fiind prea slabă pentru a păstra această plăcere, Malchut își pierde dorința pentru ea și pleacă. Cu toate acestea, reminiscența acestei plăceri rămâne; se numește Reșimo, adică, lumina exterioară, așa cum era, strălucește de departe pe acest Parțuf.

De fapt, toate senzațiile sunt înăuntru; astfel încât sensul de “în afară” este pur relativ. Există zeci de feluri de Reșimot (amintiri) și, bineînțeles, toate sunt simțite în interior. Ohr Makif (Lumina Înconjurătoare, Lumina exterioară) este înăuntrul meu, dar atitudinea față de ea este diferită acum. Trebuie să învățăm să gândim intern, să ne îndreptăm toată atenția și gândurile “înăuntru”.

Golul de plăcere creează Kelim. Omul a experimentat deja starea anterioară, a trecut-o și a simțit toate transformările sale. Acum, el poate trece la următoarea stare. Fără starea de a fi umplut și simțind următoarea goliciune, este imposibil să dobândești un Kli autentic.

Dorind spiritualitatea sau fiind indiferent față de ea, străduindu-se pentru plăcerile animale- doar asta determină avansarea omului. Nu depinde de noi prin cât de multe niveluri vom trece. Putem determina doar viteza. Aceasta înseamnă că omul poate scurta durata corecției (“Israel scurtează timpul”). Aceasta este sarcina principală a Cabalei.

Se pare că Ta’amim, adică răspândirea lumii de sus, marchează doar contururile viitorului Parțuf. Este doar Keter, schița viitoarelor zece Sfirot. Nekudot sunt cele zece Sfirot care apar deja conform contururilor evidențiate de Ta’amim. Nekudot reprezintă următoarea etapă a creării Parțuf-ului, Kli-ului. Tagin sunt zece Sfirot care au fost plasate, de asemenea, la granițele create anterior de Ta’amim și Nekudot. Otiot sunt cele zece Sfirot care a apărut după expulzarea luminii.

Otiotul, adică starea în care nu există lumină, dar există o dorință foarte puternică de a o primi, sunt ultima fază a dezvoltării Kli-ului. Trebuie să ne amintim bine acest lucru, deoarece slăbirea ecranului, expulzarea luminii și apariția a patru tipuri de lumină, Ta’amim, Nekudot, Tagin și Otiot, au loc în toate Parțufim.

Lumina intră sau iese din Kli, dar Reșimot este și lumina care strălucește cu intensitate mică, deoarece nu mai poate fi reținută.

Când omul urcă nivelurile spirituale, toate aceste Reșimot sunt deja în el. Știe în prealabil că vor exista dificultăți; prin urmare, prevăzând o cădere, el o poate folosi ca o rampă de lansare pentru o ascensiune viitoare. Lucrând, punându-și eforturile în ceva, omul este răsplătit cu cunoștințe și senzații plăcute. În momentul în care începe să se bucure de ele, va cădea.

Cu toate acestea, în timp ce omul coboară, nu mai poate simți căderea; îi place. Când simte asta, înseamnă că el este deja în jos. Prin urmare, pentru a evita senzația unei căderi, pentru a-i îndulcea amărăciunea, omul, atunci când obține ceva bun, ar trebui să considere că este o cădere. Apoi poate continua să urce. Aceasta se referă la studiile practice ale Cabalei.

Răspunsurile la întrebările care ne vin în minte în timpul studierii materialului ar trebui să fie atinse pe plan intern. Dacă omul începe să simtă Creatorul doar puțin, atunci întrebările pe care le-a pus altora îi sunt dezvăluite. Doar prin primirea unui răspuns personal la întrebarea sa, prin atragerea unei scântei a luminii, descoperă esența fenomenelor și nu le uită niciodată; rămâne în el, în senzațiile lui.

Aceste răspunsuri depind de cantitatea de efort pe care omul o pune și nu are nimic de-a face cu cea mai mare parte a cunoștințelor sale acumulate. Nici nu depinde de nivelul său educațional sau de intelect. Aceasta este diferența principală dintre Cabala și toate celelalte științe. Cabala se numește știință, deoarece se bazează pe receptarea lumii spirituale – Ohr Hochma, care intră în Kli-ul spiritual cu ajutorul ecranului și nu prin cunoaștere sau intelect.

Cunoașterea spirituală este lumina care intră în Kli, dorința de a primi plăcere de dragul Creatorului. Toate celelalte tipuri de cunoștințe intră în “dorința noastră de a dobândi”; cunoașterea însăși constituie informații egoiste.

Descoperirea spiritualității înseamnă că nu trebuie să căutați cunoștințe; mai degrabă omul trebuie să fie dornic să dobândească intenția de a primi de dragul Creatorului. Informațiile spirituale trebuie să intre în vasul spiritual. În timpul studierii, trebuie să mă conectez cu materialul; să găsesc ceva care să vorbească despre mine. Trebuie să înțeleg unde sunt trecutul, prezentul și viitorul meu și cum sunt legate de materialul pe care îl studiez. Dacă omul nu a intrat încă în lumea spirituală, înseamnă cănici calitatea, nici cantitatea eforturilor sale nu au fost suficiente.

Sau, poate că omul a făcut eforturi considerabile; dar calitatea lor nu a fost suficient de adecvată, adică în timpul studiilor sale nu s-a concentrat asupra modului în care Lumina Superioară l-ar putea purifica și l-ar putea ridica deasupra lumii noastre. În schimb, el a încercat să înțeleagă materialul și să-și umple mintea cu el.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei