Spargerea vaselor și căderea lor în BYA (VII)

0
572

111) Apariția celor patru niveluri, unul sub celălalt, în Parțuf YEȘSUT era exact în același mod:

  • Primul nivel este nivelul lui Hochma, numit “privirea lui Eynaim de YEȘSUT unul la altul”.
  • Nivelul lui Bina;
  • Nivelul ZA;
  • Nivelul lui Malchut.

Patru Gufim s-au extins de la ele:

  • Melech dintre cele două treimi inferioare ale Tiferet ;
  • Melech de Nețah și Hod;
  • Melech de Yesod;

Cele patru Gufim s-au spart atât în ​​Panim, cât și în Achor. Dar în Roșim, adică în cele patru niveluri ale YEȘSUT, Kelim de Panim au rămas în ele, și numai Achoraim au fost anulate de spargere și au căzut sub gradul lor. După anularea celor două Parțufim AVI și YEȘSUT, a apărut nivelul MA de Nekudim. Și din moment ce tot ce se extindea de la ea la Guf erau doar corecții ale Kelim, nu voi elabora aici.

Astfel, din cauza unui Zivug pe Reșimot Dalet / Gimel, patru Melachim au apărut în Roș de Aba ve Ima (Gadlut de Nikudim). Apoi a fost un Zivug în Roș de YEȘSUT pe Aviut Gimel / Bet, care a dus la apariția a încă patru Melachim. Toți au primit Ohr Hochma, dar nu de dragul Creatorului; prin urmare, au pierdut ecranul, s-au spart și au căzut de la nivelul lor spiritual. Fiecare dintre ei a păstrat Reșimo a luminii și Ohr Hozer – o mică parte din lumina ecranului, cu care doreau să lucreze, dar nu putea.

Această mică parte a luminii este numită “Nițuț” (scânteie). Faptul că se află în interiorul dorinței egoiste face posibilă începerea corectării vaselor sparte. Dacă vasele nu ar fi fost niciodată sparte, această scânteie altruistă nu ar fi fost niciodată sub Parsa, iar vasele AHP găsite nu ar fi avut nici o posibilitate de corectare. Aceasta va fi sarcina MA Hadaș (noul MA) sau a Lumii Corecției, Ațilut, care a ieșit din Roș de AK din cauza unui Zivug pe Aviut de Șoreș. Acest nivel este numit Mețah (frunte).

Ecranul din Galgalta și-a pierdut puterea, lumina a dispărut, iar Masach de Guf a urcat la Masach de Roș. Reșimot Dalet / Gimel au rămas din lumina lui Hochma în Toch și Dalet / Gimel din lumina lui Hasadim în Sof. Reșimot Dalet / Gimel de lumina lui Hasadim înseamnă că, deși Ohr Hochma este simțită și dorită, datorită Aviut Gimel, totuși, Creația dorește doar să se unească cu Creatorul. Adică, vrea să fie umplută cu Ohr Hasadim, nu cu Ohr Hochma (lumina scopului creației), deoarece nu este în stare să primească Ohr Hochma de dragul Creatorului. Parțuf AB apare pe Reșimot de Toch și Gadlut de Nikudim apare pe Reșimot de Sof. După ce lumina părăsește Parțuf AB, Parțuf SAG apare deasupra Tabur din lumea AK.

Ca urmare a unui Zivug pe Reșimo Dalet / Gimel sub Tabur Gadlut din lumea Nikudim se numește AB inferior sau Aba ve Ima.  Când dispare, un Zivug pe Reșimo Gimel / Bet are loc sub Tabur. Ca rezultat, al doilea Parțuf numit SAG-ul inferior sau YEȘSUT se ridică brusc. Proprietățile Parțufim atât de deasupra, cât și de sub Tabur sunt similare în sensul că lumina Hochma s-a răspândit în AB inferior, în timp ce lumina Hasadim cu iluminarea Hochma s-a răspândit în SAG inferior. Corecția ZON și Malchut sub Tabur va consta în ridicarea lor la nivelul Parțufim AB și SAG.

După ce dispare lumina din Parțufim și rămâne egoismul pur, își amintesc ce înseamnă a primi lumina. Toate Reșimot anterioare s-au bazat pe primirea luminii de dragul Creatorului. Acum, când vasele lui Malchut s-au spart, “dorința de a primi” lumina cu orice preț apare pentru prima dată. Totuși, acest lucru nu este punctul final de dezvoltare a egoismului; un drum foarte lung se află înainte.

Malchut simte lumina cu mult înainte de a intra în ea. La fel se întâmplă și în lumea noastră. Ne simțim plăcut înainte să o primim de fapt. Odată ce ajunge, dispare instantaneu. Ni se pare doar că ne simțim încântați; de fiecare dată efectuăm anumite acțiuni care ne vor ajuta să simțim plăcere, dar în momentul în care intrăm în contact cu ea, vasul încetează să mai existe și plăcerea dispare.

Totuși, trăim cu toții numai pentru a obține astfel de contacte. Dacă am fi putut fi plini de o plăcere constantă nepieritoare, nu am face o singură mișcare în direcția unei noi plăceri, din moment ce am fi supraîncărcați cu cea anterioară. La fel ca dependenții de droguri, ne-ar plăcea o doză injectată, fără a face nimic până când nu mai este nevoie de o nouă doză. Doar egoismul care a ajuns la o stare de opoziție absolută față de Creator, dacă este corectat poate deveni egal cu El. Atunci plăcerea primită nu va dispărea; dorința pentru ea va rămâne, în timp ce noi, nu ne oprim să ne bucurăm pentru un moment, ci ne vom grăbi spre o nouă primire de dragul Creatorului.

Lumina a vrut să intre în vasul de sub Tabur și vasul era dornic să o primească de dragul Creatorului în funcție de puterea ecranului său. Vasul a descoperit prea târziu că nu avea nici un ecran. Toate plăcerile erau deja în interior și își impuneau voința. Cu toate acestea, TB a expulzat lumina și vasul a rămas gol de dorințele pe care nu le-a putut satisface. Această stare teribilă însoțește spargerea vaselor, moartea și căderea. Toate dorințele devin izolate și nedirecționate către un singur scop.

Când omul este ferm, toate dorințele sale (atât cele altruiste cât și cele egoiste) urmăresc același scop. Dacă nu este, are multe dorințe diferite care nu vizează o singură țintă. O astfel de persoană nu poate reuși.

Când Melachim cad, cel mai mare dintre ei, după ce a pierdut ecranul, coboară mai jos decât restul. Toți cei opt Melachim erau de nivele diferite. Vasul lui Keter a căzut la Malchut. Vasul lui Bina (vasul de dăruire) nu a scăzut la fel de jos.

Sfirot de Roș au următoarele nume:

Gar de Keter

Hochma

Gar de Bina

Zat de Bina

ZA

Malchut

Mețah

Eynaim

Nikvey Eynaim

Awzen

Hotem

Peh

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei