Spargerea vaselor și căderea lor în BYA (V)

0
668

Există lumina Gândirii Creației și lumina Corecției Creației. Lumina care a creat Malchut și dorința de a te bucura de ea este numită Ohr Hochma sau lumina Gândirii Creației. Lumina care corectează Malchut dezvăluie proprietățile superioare din ea și permite să simți plăcere din dăruire este numită Ohr Hasadim. Se poate simți Creatorul fie prin a te bucura de contactul cu El (încântare din primirea Ohr Hochma), fie prin simțirea proprietăților Sale și bucurându-te de asemănarea cu El (încântare din Ohr Hasadim).

Dacă egoismul nu începe să simtă proprietățile Creatorului, nici nu va face Țimțum Alef, nici nu va dori să fie ca și Creatorul. Creatorul a creat un egoism care ar putea să se dezvolte și să simtă atât încântarea, cât și pe Cel care o oferă. Într-adevăr, capacitatea viitoare de a fi ca și Creatorul a fost deja inclusă în faza inițială a dezvoltării egoismului.

Informația care stimulează senzația Dăruitorului vine la vase împreună cu lumina AB-SAG. Aceasta este lumina corecției, lumina unei naturi foarte diferite. Înseamnă în om sentimente foarte subtile ale semnificației Dăruitorului și dorinței de a fi ca El. TA este un act extrem de crud al Creației care l-a împins pe Creatorul deoparte, spunând că nu dorește nimic de la El, lăsându-L fără ocazia de a fi Dăruitor. Ea a făcut dorințele Lui urgente, până când începe să înțeleagă că Gândirea Creației sugerează, refuzând să primească lumina, ci primirea ei de dragul Creatorului.

Rolul primar în crearea Parțufim după TA aparține ecranului; acțiunea este secundară și întregul proces se dezvoltă de la mare la mic. După TB, când Parțuf s-a limitat, dorința de a trece de la Katnut la Gadlut a apărut pentru prima dată. Această forță necesară a venit din lumina AB-SAG. Toate vasele de deasupra Parsei, Keter, Aba ve Ima, GE de ZON, pot simți o oportunitate de a trece la Gadlut. Cu toate acestea, această lumină nu poate ajunge sub Parsa. AHP de ZON nu poate simți asta; prin urmare, ele rămân în aceeași stare. Nekudot de SAG sub Parsa sunt goale după TB. Ele formează un loc pentru lumile Ațilut, Bria, Yețira și Asya.

Când spunem că nu există lumină, înseamnă că Kli pur și simplu nu o poate simți. Lumina însăși este amorfă; nu există distincții în ea; cu alte cuvinte, vasul nu este capabil să detecteze nici o nuanță, nici vreo variantă a plăcerii în lumină. Aceasta a fost starea lui Malchut în lumea Infinitului. Când a simțit proprietățile luminii, a făcut TA. Malchut a început să distingă nouă Sfirot anterioare în lumină, pornind de la cea mai apropiată. După cum a descoperit ultima (Keter) și a simțit contrastul dintre proprietățile lor (Keter doar dăruiește și Malchut doar primește), a făcut instantaneu Țimțum.

ZA este formată din Hochma și Bina. Se numește “o față mică”, care se referă la cantitatea de lumină din ea, în comparație cu Malchut, care dorește să fie mare și să primească toată lumina lui Hochma. Keter dă totul, Malchut primește tot, iar Bina nu primește nimic. Acestea sunt caracteristicile celor patru faze ale Luminii directe și ale rădăcinii numită Keter.

În timp ce studiem Cabala, trebuie să ne amintim în mod constant că nu există noțiuni cum ar fi locul, timpul sau spațiul (așa cum le înțelegem) în spiritualitate. Noțiunea de loc a apărut pentru prima oară după TB. Nekudot de SAG sub Parsa rămân goale după TB și formează un loc pentru lumile ABYA. Astfel, prin “loc”, ne referim de obicei la Nekudot de SAG; pentru a fi mai precise, vasele care lucrează în conformitate cu legea TA în ceea ce privește vasele care lucrează în conformitate cu TB, care formează lumile începând cu Ațilut. Acum putem înțelege diferența fundamentală dintre aceste două moduri de lucru cu dorințe.

Vasele TB nu sunt exact vasele TA, care folosesc doar jumătate din dorințele lor. Este un principiu de lucru diferit. Vom studia așa-numitele ascensiui ale lumilor în care “locul” poate sau nu poate să urce împreună cu lumile.

În spiritualitate înțelegem timpul ca o serie de acțiuni necesare care vizează atingerea unui anumit nivel spiritual. Aceste acțiuni formează un lanț cauză-efect. Cu cât este mai puțin corectat, cu atât mai mult Creatorul se ascunde de el; cu cât este mai mult corectat, apropierea omului de Creator se transformă dintr-o secvență de acțiuni spirituale într-un flux de timp inconștient.

Am vorbit despre spargerea vaselor. Lumina AB-SAG a venit și a început să se răspândească în Roș de Keter, Roș de Aba ve Ima, GE de ZON și de îndată ce a ajuns la Parsa, vasele au început să se despartă, să-și piardă ecranul, căci lumina a venit în ciuda dorințelor de a primi pentru binele lor fără un ecran. TA a intrat în acțiune, lumina s-a ridicat la Roș de Nikudim și apoi la Roș de SAG; vasele egoiste s-au spart și au căzut în Klipot.

107) Și din moment ce Lumina Superioară nu se oprește, se îmbină încă o dată cu Aviut de Behina Gimel care a rămas în Masach de Roș în AVI, producând zece Sfirot la nivelul Hochma. Guf de sus în jos s-a extins la Sfira Hesed și acesta este al doilea Melech al Nekudim. De asemenea, s-a extins la BYA, s-a spart și a murit, moment în care Aviut al Behinei Gimel a fost revocat de la Masach de Guf și de Roș, de asemenea. De asemenea, Kelim de Achoraim, AHP care a terminat acest nivel al Hochma de AVI, a fost revocat din nou, și a căzut la gradul de dedesubt, la ZAT, așa cum s-a întâmplat la nivelul Keter.

Ca urmare, Zivug a fost făcut pe Aviut de Behina Bet care a rămas în Masach, producând zece Sfirot la nivelul Bina. Guf, de sus în jos, s-a extins în Sfira Gvura, iar acesta este al treilea Melech al Nekudim.

De asemenea, s-a extins în BYA, s-a spart și a murit, revocând și Aviut-ul din Behina Bet în Roș și Guf, terminând și Zivug-ul la nivelul lui Bina în Roș. Achoraim al nivelului Bina de Roș a căzut la gradul de sub ea în ZAT, iar apoi Zivug a fost făcut pe Aviut-ul Behinei Alef care a rămas în Masach, producând zece Sfirot la nivelul ZA asupra ei. De asemenea, Guf-ul său, de sus în jos, s-a răspândit în treimea superioară a Tiferet. Și totuși, nici ea nu a rezistat și lumina ei a plecat. Astfel, Aviut-ul Behinei Alef a fost curățit cu Guf și Roș, iar Achoraim al nivelului ZA a căzut la gradul de dedesubt, la ZAT.

De ce sunt numite Parțufim din lumea Nikudim Melachim? Pentru că sunt în Gadlut (stare de mărire), care iese din Katnut (stare de micime) cu Ohr Nefeș, numită și Ohr Malchut. Indiferent de cele opt niveluri, există doar șapte Melachim, deoarece există doar șapte părți inferioare, nivele. În mod similar, există doar șapte Șorașim (rădăcini) în Roș pentru răspândirea lor.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei