Roș, Toch, Sof și îmbrăcarea Parțufim unul pe altul (II)

0
605

51) De asemenea, trebuie să știm că problema Țimțum a fost doar pe Ohr Hochma, al cărei Kli este voința de a primi acele scopuri la Behina Dalet, unde au avut loc Țimțum și Masach. Cu toate acestea, nu exista nici o Țimțum pe Ohr de Hasadim acolo, din moment ce Kli este voința de a dărui, în care nu există Aviut și o diferență de formă față de Emanator și care nu are nevoie de corecții.

Prin urmare, în cele zece Sfirot ale Luminii Superioare, cele două Lumini, Hochma și Hasadim, sunt legate între ele fără nici o diferență între ele, deoarece sunt o Lumină care se extinde în funcție de calitatea ei. Din acest motiv, când ajung să se îmbrace în Kelim după Țimțum, Ohr Hasadim (Lumina Meritului) se oprește și la Malchut, deși nu era restricționată. Acest lucru se datorează faptului că, dacă Ohr Hasadim s-a extins într-un loc în care Ohr Hochma (Lumina înțelepciunii) nu putea să se extindă nici măcar un pic – Malchut final – ar fi spulberată în Lumina Superioară, deoarece Ohr Hasadim ar fi trebuit să fie complet separată de Ohr Hochma. Prin urmare, Malchut final a devenit un spațiu gol, lipsit chiar de Ohr Hasadim.

Se poate dărui infinit; nu există nici o interdicție. Tot ce a fost creat vreodată în Malchut al Lumii Infinitului se bazează pe restricția impusă “dorinței de a primi”. Dacă omul simte o dorință puternică și ea este autentică, va auzi Creatorul spunând: “Dacă vrei să dai cu adevărat, începe să primești”.

Aceasta va fi măsura de a da. De fapt, nu există nimic ce poate dărui omul, deoarece el nu generează lumina; ci doar o consumă. Putem “dărui” numai intenția noastră; în acțiune, putem cel mult să primim sau să nu primim.

Dorința naturală a omului este să primească. Uită-te la un copil mic; este egoism pur în acțiune. Suntem născuți cu el. În lumea noastră, mă pot abține să folosesc această dorință. Vreau să primesc sau să fac ceva, dar mă voi limita, nu voi profita de dorința mea. În acest scop, trebuie să îmi imaginez un câștig care, prin abstinența mea, ar putea fi mai important decât împlinirea dorinței mele.

Aici are loc un proces de vânzare și cumpărare. Dacă mă gândesc la un profit bun din restricție, voi putea să lucrez cu dorința mea egoistă. Să presupunem că vreau să fur niște bani întinși pe masă. În acest caz, trebuie să-mi imaginez în mod clar cum furtul mă va duce la închisoare și cum voi pierde din asta. Atunci nu merită.

Totul este precis evaluat în lumea noastră. Atât dăruirea cât și primirea sunt, în orice caz, egoiste aici. Tu faci ceea ce pare cel mai favorabil în situația dată. În lumea spirituală, nu se poate expune decât Lumina Superioară, care transformă proprietatea noastră adevărată naturală de primire. Asta ne oferă ecranul. Nu înțelegem ce înseamnă. Totuși, cu ajutorul lui, nu mai gândim să ne umplem egoismul. Prima corecție constă în obținerea de tărie pentru a nu ne mai umple.

Dacă poți îndeplini această condiție, se numește Țimțum Alef. Vezi că primirea de dragul primirii este în detrimentul tău. Apoi ți se dă o dorință mai puternică – de a primi prin dăruirea către Creator. De unde vine asta? Începi să vezi că există ceva numit Creator, că El este atât de enorm și de mare încât El te include în El Însuși. Acest sentiment îți îngăduie să Îi dăruiești; dobândești ecranul pentru dorințele egoiste.

Când apare ecranul pentru Behinot Șoreș, Alef și Bet, dorința nu este încă foarte puternică. Atunci când există un ecran pentru Behinot Gimel și Dalet, devi o mare “dorință de a dărui”. Cu toate acestea, ce poți de fapt să dai? Aici, Creatorul îți spune că numai prin primirea luminii Lui și bucurându-L, Îi poți dărui. După ce ai transformat intenția de la a fi egoistă la a fi altruistă, de dragul Creatorului, vei începe să primești. Sfârșitul corecției vine când dobândești intenția de dragul Creatorului asupra tuturor dorințelor tale egoiste și atunci primești toată lumina Lui.

“Dorința de a primi” de dragul Creatorului nu este egoistă, deoarece a trecut prin mai multe faze de corecție. “Dorința de a primi” pentru propria natură se transformă mai întâi în dorința de a nu primi nimic. Apoi apare “dorința de a da” totul Creatorului; și în cele din urmă, dorința de a primi totul de la Creator cu intenția de a-i dărui Lui.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei