Principalele trei concepte în Cabala (X)

0
711

15) Astfel, noi Kelim au fost făcute în Parțufim din Kdușa în locul lui Behina Dalet după Țimțum Alef (prima restricție). Ele au fost făcute din Ohr Hozer de la Zivug de HAKa’a în Masach.

Într-adevăr, ar trebui să înțelegem această Ohr Hozer și cum a devenit un vas de primire, deoarece inițial a fost doar o Lumină respinsă. Acum servește într-un rol opus esenței sale.

Voi explica asta cu o alegorie din viață. Natura omului este să prețuiască și să favorizeze calitatea dăruirii și să disprețuiască și să respingă primirea de la prietenul său. De aceea, atunci când vine cineva la prietenul lui și el (gazda) îl invită la masă, el (oaspetele) va refuza, chiar dacă este foarte înfometat, deoarece în ochii lui este umilitor să primească un dar de la prietenul său.

Cu toate acestea, atunci când prietenul său îl imploră suficient, până îi este clar că dacă mănâncă face o mare favoare prietenului său, consimte să mănânce, deoarece nu mai simte că primește un dar și că prietenul său este dăruitorul. Dimpotrivă, el (invitatul) este dăruitorul, care îi face o favoare prietenului său, primind acest lucru de la el.

Astfel, descoperi că, deși foamea și apetitul sunt vase de primire destinate mâncării și că acea persoană avea suficientă foame și poftă de mâncare pentru a primi mâncarea prietenului său, el încă nu putea să guste, din cauza rușinii. Cu toate acestea, după ce prietenul său l-a implorat și el l-a respins, în interiorul lui au început să se formeze noi vase de mâncare, deoarece puterea pledoariei prietenului său și puterea respingerilor sale, se acumulează în final într-o cantitate suficientă care transformă măsura primirii într-o măsură de dăruire.

În cele din urmă, el poate vedea că dacă mănâncă, va face o mare favoare și va aduce o mare mulțumire prietenului său prin asta. În acea stare, în interiorul lui au fost făcute noi vase de primire pentru a primi de la prietenului său. Acum se consideră că puterea respingerii sale a devenit vasul esențial în care să primească mâncarea, și nu foamea și pofta de mâncare, deși acestea sunt de fapt vasele obișnuite de primire.

Oriunde se menționează Behina Dalet, se înțelege Malchut, adică primirea de dragul primirii. Există o acțiune și motivul acestei acțiuni. Care este motivul pentru primirea înaintea Restricției? Este dorința de a primi plăcere. Aceasta înseamnă că primirea este o acțiune de dragul primirii. După Restricție, Parțufim nu utilizează Behina Dalet; singura lumină primită este cea care vine de pe ecran și Lumina Reflectată.

Motivul pentru primirea care a existat înainte de Restricție a rămas și după, pentru că fără o dorință și luptă pentru ceva, este imposibil de primit. Cu toate acestea, acest motiv nu este suficient pentru primire; aceasta ar trebui să fie însoțită de un motiv suplimentar, adică intenția de dragul dăruirii.

Malchut este gata să renunțe la plăcerile animale; îndeplinește Restricția asupra lor. El primește numai pentru că este dorința Creatorului. Conform acestui fapt, primirea de dragul dăruirii pare diferită. Actul de primire nu provine din primul motiv, ci din al doilea – primind de dragul dăruirii; cu toate acestea, primul motiv trebuie să-l însoțească pe al doilea, pentru că dacă nu există dorință de a primi plăcere, cum se va putea bucura?

De exemplu, există o poruncă de a te bucura de masa de Sabat; dar dacă nu există foame, cum se poate primi plăcerea de a mânca? Prin urmare, primul motiv – “dorința de a primi” ar trebui să rămână (deși din cauza rușinii nu este în măsură să primească), ci numai în prezența motivului adițional – “dorința de a da”.

16) Din alegoria de mai sus cu cei doi prieteni, putem înțelege chestiunea Zivug de HAKa’a și Ohr Hozer care se ridică prin ea, care devine apoi vase noi de primire pentru Lumina Superioară în loc de Behina Dalet. Putem compara Lumina Superioară, care lovește Masach-ul și dorește să se extindă în Behina Dalet, cu pledoaria de a mânca, pentru că în timp ce el tânjește ca prietenul său să-i primească mâncarea, Lumina Superioară dorește să se răspândească către primitor. Iar Masach-ul, care lovește Lumina și o respinge, poate fi asemănător cu respingerea și refuzul prietenului de a primi mâncarea, deoarece el respinge favoarea sa.

Și așa cum afli aici că tocmai refuzul și respingerea au devenit vasele potrivite pentru a primi mâncarea prietenului, vă puteți imagina că Ohr Hozer, care se ridică prin lovirea Masach-ului și respingerea Luminii Superioare, devine noul vas de primire pentru Lumina Superioară, în loc de Behina Dalet, care a servit ca vas de primire înainte de prima restricție.

Cu toate acestea, ea a fost plasată numai în Parțufim (plural pentru Parțuf) de Kdușa (sfințenie) a ABYA, nu în Parțufim de Klipot (în coji), și în această lume, unde Behina Dalet este considerată vasul de primire. Prin urmare, ele sunt separate de Lumina Superioară, deoarece separarea dintre ele în Behina Dalet le separă. Din acest motiv, Klipot sunt considerate rele și moarte, ca fiind separate de Viața Vieților prin voința de a primi din ele.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei