Nekudot: Holam, Șuruk, Hirik (II)

0
632

89) Astfel, Holam și Șuruk au fost explicate în detaliu. Iluminarea unei noi Lumini prin Tabur, care coboară Hey inferior de la Nikvey Eynaim de Keter la Peh și ridică încă o dată AHP de Keter, este punctul lui Holam de deasupra Otiot. Iluminarea unei noi Lumini prin Yesod, care coboară Hey-ul inferior de la Nikvey Eynaim de AVI la Peh și le întoarce pe AHP, este punctul lui Șuruk în interiorul Otiot. Acest lucru se datorează faptului că aceste Mochin vin, de asemenea, în ZAT de Nekudim, numite Otiot.

Cu toate acestea, de la Roș de Aba ve Ima (numit Roș de Aviut ca Roș distinct de Keter numit Roș de Hitlabșut), lumina se extinde spre Guf de ZON.

90) Hirik este considerat noua Lumină pe care ZAT o primesc de la AVI, pentru a scoate capătul Hey-ului inferior, care stă la Chazeh, la locul Sium Raglin de AK. Astfel, AHP-ul lor, și anume Kelim de la Chazeh în jos, care a devenit locul BYA, se întoarce la ele. În acel moment, BYA va fi din nou ca Ațilut.

Dar ZAT de Nekudim nu a putut să-l aducă pe Hey-ul inferior de la Chazeh și să revizuiască complet Țimțum Bet, Parsa și locul BYA. Mai degrabă, când au extins Lumina în BYA, toate Kelim de ZAT s-au spart imediat, deoarece forța inferioară a Hey, care stă la Parsa, a fost amestecată cu aceste Kelim.

Astfel, Lumina a trebuit să se îndepărteze instantaneu, iar Kelim s-au spart, au murit și au căzut în BYA. De asemenea, Kelim de Panim, deasupra Parsei, Kelim deasupra Chazeh, s-au desprins de asemenea, de vreme ce toată Lumina a plecat de acolo. Astfel, ele s-au spart și au căzut în BYA, datorită aderării lor la un Guf cu Kelim de Achoraim.

Au murit și au căzut la BYA, pentru că lumina a dispărut de la ele. De fapt, lumile Ațilut și BYA nu erau încă acolo, dar vasele care ar fi mai târziu create, existau deja.

Totul a fost bine până când lumina a dispărut de la Keter și Aba ve Ima. După ce lumina a coborât sub Parsa, spre AHP de ZON, a apărut spargerea vaselor. G “E avea ecranul deasupra Parsei, care putea să dea totul Creatorului, în timp ce sub Parsa (vasele primitoare) legea care restricționa orice primire era dominată în întregime, chiar dacă “dorința de a primi” era concentrată acolo. Când a apărut lumina AB-SAG, ea a dat puterea vasului comun pentru a primi întreaga lumină de dragul Creatorului și a umple NHY de Galgalta cu ea.

Cu toate acestea, Roș de Keter și Aba ve Ima nu au luat în considerare faptul că lumina AB-SAG, care se răspândește sub Parsa, ar trezi dorința egoistă în vasele prezente acolo. Faptul este că nu numai două capete, Keter și Aba ve Ima, mențin Parsa, dar și pe cel de-al treilea, YEȘSUT aflat sub Tabur. Acest cap restrânge lumina AB-SAG, împiedicând-o să se răspândească sub Parsa.

Acest lucru este făcut în mod deliberat pentru a sparge toate vasele, a le lipsi de ecran si a le muta cât mai departe de Creator. Cu toate acestea, din acest motiv, vasele altruiste și egoiste se amestecă complet unul cu celălalt. Acum fiecare fragment conține atât “dorința de a dărui”, cât și “dorința de a primi”. Asta a fost exact ceea ce a vizat spargerea vaselor.

ZON al lumii Nikudim întruchipează întreaga Malchut a Lumii Infinitului. Scopul este de a-și umple partea de sub Parsa cu lumina Creatorului. Cum se poate face asta? Numai prin metoda explozivă menționată mai sus, atunci când Aba ve Ima și ZON au impresia greșită că pot primi lumina pentru numele Creatorului sub Parsa. ZON par să înceapă să primească lumina de dragul Creatorului, dar apoi își dau seama că o primesc într-un mod egoist.

Lumina dispare; vasul se află într-o situație disperată, unde nu numai proprietățile sale, ci și cele ale GE devin egoiste. Acestea cad sub Parsa și se amestecă cu vasele egoiste. Acum aceste fragmente ale vaselor egoiste au scânteie de altruism. Când lumina strălucește asupra lor, va stârni scânteile lor altruiste și le va corecta.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei