Lumea Corecției născută din Mețach de AK (I)

0
492

112) De la începutul prefeței până la acest punct am explicat în detaliu primele patru Parțufim AK:

  • Primul Parțuf de AK este numit Parțuf Galgalta, al cărui Zivug de Haka’a este interpretat pe Behina Dalet, iar cele zece Sfirot sunt la nivelul Keter.
  • Al doilea Parțuf de AK este numit AB de AK. Zivug de Haka’a este realizat pe Aviut de Behina Gimel, iar cele zece Sfirot sunt la nivelul Hochma. Îmbracă de la Peh al Parțuf-ului Galgalta în jos.
  • Al treilea Parțuf de AK este numit SAG de AK. Zivug de Haka’a apare pe Aviut de Behina Bet, iar cele zece Sfirot sunt la nivelul Bina. Îmbracă Parțuf AB de AK de la Peh în jos.
  • Al patrulea Parțuf de AK este numit MA de AK. Zivug de Haka’a apare pe Aviut de Behina Alef, iar cele zece Sfirot sunt la nivelul ZA. Îmbracă Parțuf SAG de AK de la Tabur în jos și este împărțit în internalitate și externalitate. Internalitatea se numește MA și BON de AK, iar externalitatea se numește “lumea Nekudim”. Aici se desfășoară asocierea lui Malchut la Bina, numită Țimțum Bet, precum și Katnut, Gadlut, ridicarea MAN, și Da’at, care determină și combină HB față în față, și chestiunea spargerii vaselor. Este așa pentru că toate acestea au fost inițiate în al patrulea Parțuf al AK, numit MA sau “lumea Nekudim”.

De fapt, ecranul stătea în Malchut (Peh) a Roș-ului comun al întregului Univers (acest Roș este de fapt “Roș” de Malchut al Lumii Infinitului).

Ulterior, după cum știm, are loc TB și face ca AHP (vasele din Zat de Bina, ZA și Malchut) ale fiecărei Sfira să fie nepotrivite pentru utilizare. Din cauza TB, Bina din Roș-ul comun se întâmplă să se împartă în două părți: Gar (Nikvey Eynaim) și Zat (Awzen). Acum, ecranul se află pe granița dintre aceste Gar și Zat, adică între Nikvey Eynaim și Awzen. Cu o rezervă, se poate spune că Parțuf Nekudot de SAG, care este o etapă intermediară între Bina și ZA a întregului Univers (în esență Zat de Bina, YEȘSUT), a apărut din cauza unui Zivug realizat pe ecranul poziționat acolo.

Apoi, ecranul continuă să se ridice la Hochma din Roș-ul comun, adică Eynaim, dar trebuie subliniat că acum, după TB, ecranul nu stă la baza fiecărui nivel ca înainte, ci în Nikvey Eynaim, adică la granița dintre Gar de Bina și Zat de Bina. Prin urmare, lumea Nikudim (ZA a întregului univers și a Parțuf MA) ieșea dintr-un Zivug în Nikvey Eynaim de Eynaim, adică ecranul se află la granița dintre Gar și Zat de Hochma din Roș-ul comun.

Acest Zivug a fost făcut pe Reșimot Bet / Alef cu informațiile suplimentare despre TB (interzicerea utilizării vaselor de primire). Deci, acum Parțufim constă doar în două Sfirot și jumătate. Apoi, după spargerea vaselor, ecranul se deplasează la Nikvey Eynaim de Keter din Roș-ul comun (Mețah). Există un Zivug pe Reșimot Alef / Șoreș creând lumea Ațilut, numită și lumea Vrudim sau MA Hadaș (nou MA).

Vom explica mai târziu de ce Ațilut este numit MA Hadaș. Lumea Ațilut corectează vasele sparte, dă naștere sufletului lui Adam HaRișon, sufletul care coboară până la cel mai de jos punct și numai atunci devine adevărata Creație, pentru că acum este infinit de îndepărtat de Creator și poate începe să se corecteze și să urce înapoi la El.

Ar trebui să avem o idee generală despre lumea Ațilut, care controlează totul. Creația este conectată în mod constant la acest sistem. Ca urmare a unei corecții realizate treptat, urcăm 6.000 de nivele și ajungem în lumea Ațilut. Apoi vin mileniile 7, 8, 9 și 10, accesibile numai celor care se ridică la nivelul corecției finale (Gmar Tikun).

Parțuf MA, născut din SAG pe Aviut Bet / Alef, se referă la TA și este considerat un Parțuf interior în ceea ce privește MA care s-a născut din Nekudot de SAG, iar sub Tabur, se referă la TB. Vedem întregul proces ca un lanț cauză și efect, dar, de fapt, acesta nu este un proces; este o imagine statică existentă în mod constant.

Există Ta’amim, Nekudot, Tagin și Otiot în fiecare Parțuf. Procesele care au loc în Nekudot de SAG – coborârea de sub Tabur, amestecarea cu NHYM de Galgalta, TB, ale căror Reșimot aduce lumea Nikudim în Katnut și Gadlut, spargerea vaselor – toate acestea pot fi menționate la Nekudot de SAG și la una dintre părțile din Parțuf SAG.

Gematria (valoare numerică) a lui SAG constă în YudHeyVavHey, dar umplutura, lumina care se află în Kelim de Hochma, Bina, ZA și Malchut, ajunge la 63. Completarea literei VavAlefVav) include litera Alef, care indică TB și Parțuf Nikudim. Următoarea literă, Hey, include din nou Yud și nu Alef, care se referă la Gadlut de Nikudim. Prin urmare, nu vedem Nikudim (când sunt luate separat) ca lumea. Deci, de ce nu spunem că SAG a fost spart? Aceste schimbări nu au niciun efect deoarece au loc sub Tabur, iar tot ce s-a întâmplat se referă la Parțufim exterioare (așa-numite Parțufey Searot), care se îmbracă pe el. Parțufey Searot (părul capului) sunt examinate în detaliu în partea a 13-a din “Studiul celor Zece Sfirot“, în exemplul lui Parțuf Arich Anpin al lumii Ațilut.

Prima răspândire a luminii de la Peh de Roș la Tabur pe Aviut Dalet se numește Ta’amim. Apoi, următoarele ParțufimNekudot apar pe Gimel de Dalet, Bet de Dalet, Alef de Dalet și Șoreș de Dalet, deși nu le dăm nume sub Tabur de AK. Sub Tabur din lumea Nikudim le numim Sfirat Da’at, Melech Da’at, Melech Hesed, Melech Gvura și Melech din treimea superioară a Tiferet. În acel moment, Parțuf-ul care a apărut pe Aviut Șoreș nu s-a răspândit în Guf; prin urmare, nu este luat în considerare și nu este numit Melech.

Când putem vedea că Guf influențează Roș? Ridicarea MAN face Aba ve Ima să devină Panim be Panim pentru a face un Zivug pe Ohr Hochma pentru a o trece pe partea de jos a Parțufim. O astfel de cerere a ZA către Aba ve Ima conduce către o stare numită Sfirat Da’at. Pe măsură ce vasele se sparg, această dorință din Aba ve Ima dispare și își opresc Zivug-ul. Pe măsură ce partea de jos a Parțuf se îndreaptă spre partea superioară cu o cerere, asta schimbă modul în care este controlat. Atunci când dorim să ne schimbăm starea de jos, trebuie să ridicăm MAN spre Parțuf-ul superior și să primim corecția.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei