Locul celor patru lumi ABYA și Parsa dintre Ațilut și BYA (II)

0
559

66) Și de îndată ce a avut loc Țimțum, în timpul ascensiunii lui Malchut la Bina, chiar înainte de ridicarea MAN și a Zivug făcută la Nikvey Eynaim de AK, a cauzat diviziunea Parțuf Nekudot de SAG de AK în patru diviziuni:

KHB HGT până la Chazeh sunt considerate locul lui Ațilut;

Cele două treimi inferioare ale Tiferet, de la Chazeh până la Sium din Tiferet, au devenit locul lumii Bria;

Cele trei Sfirot, NHY, au devenit locul lumii Yețira;

Malchut din el a devenit locul lumii Asya.

67) Motivul este că locul lumii Ațilut înseamnă locul demn de expansiunea Luminii Superioare. Iar din cauza ascensiunii Malchut-ului final la locul Bina de Guf, numit Tiferet, Parțuf se termină acolo și Lumina nu poate trece de acolo în jos. Astfel, locul lui Ațilut se termină acolo, la jumătatea Tifere, pe Chazeh.

Și știți deja că acest nou Sium făcut aici, este numit “Parsa sub lumea Ațilut”. Și există trei diviziuni în Sfirot sub Parsa. Acest lucru se datorează faptului că doar două Sfirot, ZON de Guf, numite NHYM, trebuiau să iasă sub Ațilut. Acest lucru se datorează faptului că, din moment ce Sium a fost făcut la Bina de Guf, care este Tiferet, numai ZON sub Tiferet este sub Sium și nu Tiferet, deși jumătate din Tiferet inferior a ieșit sub Sium.

Aceasta înseamnă că ei au deja “dorința de a primi”, nu pentru ei înșiși, ci pentru a trece lumina până la ZON.

Motivul este că Bina de Guf este alcătuită și din cele zece Sfirot KHB ZON. Și din moment ce aceste ZON de Bina sunt rădăcinile ZON de Guf incluse în Bina, ele sunt considerate ca ele. Prin urmare, ZON de Bina a ieșit sub Parsa de Ațilut, precum și ZON-ul incluziv. Din acest motiv, Sfira Tiferet a fost spartă peste ea în locul Chazeh, deoarece Malchut care se ridică la Bina stă acolo și scoate ZON de Bina, adică două treimi din Tiferet de la Chazeh până la Sium.

Cu toate acestea, există încă o diferență între cele două treimi din Tiferet și NHYM, deoarece cele două treimi din Tiferet aparțin cu adevărat Bina de Guf și nu au ieșit niciodată sub Sium de Ațilut din cauza lor, ci doar pentru că sunt rădăcinile ZON. Prin urmare, defectele lor nu sunt atât de mari, deoarece nu au ieșit din cauza lor. Astfel, ei au devenit separați de NHMM și au devenit o lume în sine, numită “lumea Bria”.

68) ZON de Guf, de asemenea, numit NHYM, se împarte în două discernăminte: deoarece Malchut este considerat Nukva (feminin), defectul ei este mai mare, iar ea devine locul lumii Asya. ZA, care este NHY, a devenit lumea Yețira, deasupra lumii Asya.

Astfel, am explicat cum Parțuf Nekudot de SAG a fost împărțit de Țimțum Bet și a devenit locul a patru lumi: Ațilut, Bria, Yețira și Asya. KHB HGT, până la Chazeh, a devenit locul lumii Ațilut. Jumătatea inferioară a Tiferet, de la Chazeh până la Sium din Tiferet, a devenit locul lumii Bria, NHY în ea – lumea Yețira și a lui Malchut – lumea Asya. Locul lor începe din punctul de la Tabur de AK și se termină deasupra punctului acestei lumi, adică prin Sium Raglin de AK, care este sfârșitul îmbrăcăminții Parțuf Nekudot de SAG asupra lui Parțuf Galgalta de AK.

Dorințele sunt create de Creator și nu pot fi schimbate. Toate dorințele sunt create ca Malchut al Lumii Infinitului. Se poate decide doar cum și când să le aplici. Fiecare dorință poate fi folosită, lucrată sau lăsată la o parte până la un moment mai bun.

Dacă o poți face, ești numit “om” în sensul spiritual al cuvântului și înseamnă că ai deja ecran. Ești stăpânul acțiunilor și dorințelor tale. Dacă, cu ajutorul ecranului, poți folosi unele dintre dorințele tale, în funcție de puterea ecranului tău, le poți umple cu lumina Creatorului.

Dorințele sunt numite vasul sufletului tău; lumina se numește lumina sufletului. Sufletul constituie acele dorințe cu care lucrezi de dragul Creatorului. Vasul umplut este ca și sufletul.

TA nu vizează nici restricționarea utilizării dorințelor, nici neutralizarea acestora. Nu avem nici o putere peste asta. Vrem mereu ceva. Limitarea a fost făcută numai pe baza primirii de dragul propriu, în timp ce cineva poate primi de dragul Creatorului în orice moment. Malchut, de la Peh la Tabur, a început să primească Ohr Hochma de dragul Creatorului în dorințele care erau acolo.

Cele zece Sfirot de Nekudot de SAG sunt sub Tabur. Parsa a împărțit Nekudot de SAG în două părți – altruistă și egoistă. Vasele altruiste se termină în Tiferet de Tiferet.

După cum s-a spus, trebuie să înțelegem materialul pentru a înțelege imaginea generală, sensul Cabalei, pentru a vedea unde ne conduce și ce ne oferă. Cum putem începe să lucrăm cu un set de dorințe? De la care trebuie să încep? Pot să le folosesc? Dacă da, în ce condiții pot fi utilizate?

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei