Locul celor patru lumi ABYA și Parsa dintre Ațilut și BYA (I)

0
590

65) Astfel, am aflat că Țimțum Bet a avut loc doar în Parțuf Nekudot de SAG, poziționată de la Tabur de AK în jos, prin Sium Raglin, adică deasupra punctului acestei lumi. Știți că toate schimbările care au urmat celei de-a doua restricții au apărut numai în acel Parțuf Nekudot de SAG, și nu peste acesta.

Când am spus că mai sus, că prin urcarea lui Malchut la jumătate din Tiferet de AK, unde a încheiat Parțuf-ul, jumătatea inferioară a Tiferet și NHYM de AK a ieșit sub formă de spațiu gol, acest lucru nu a avut loc în TNHY de AK, dar numai în TNHY a Parțuf Nekudot de SAG de AK. Cu toate acestea, aceste schimbări sunt considerate o simplă creștere a MAN în AK. Cu alte cuvinte, ea a fost îmbrăcată în aceste schimbări pentru a emite ele însele zece Sfirot de Nekudim, deși nici o schimbare nu a fost determinată de AK în sine.

După TA, Malchut din Lumea Infinitului, care a decis să nu primească nimic, ia o nouă decizie. Alege să primească Ohr Hochma de dragul Creatorului construind ecranul anti-egoist, adică prin dobândirea intenției de a primi de dragul Creatorului. Primul Zivug de Haka’a și recepția luminii este numit Galgalta, al doilea – AB și al treilea – SAG. Toate Parțufim menționate mai sus pot primi lumina doar deasupra Tabur de Galgalta. Acest lucru se datorează faptului că dorințele de sub Tabur sunt atât de egoiste, încât ele pot fi ignorate.

Atunci când ecranul Parțuf SAG slăbește și Nekudot de SAG (Parțuf de Bina pură) se pot umple de acele dorințe sub Tabur de Galgalta cu Ohr Hasadim, pe care nici Galgalta, AB, nici SAG nu le puteau umple.

Nekudot de SAG nu vor nimic pentru ele însele; primesc plăcere doar din a da, de exemplu, Ohr Hasadim. Prin urmare, Nekudot de SAG pot refuza să lucreze cu vasele sale de primire și să-și umple dorințele cu Ohr Hasadim.

Dar de îndată ce dorințele din Tabur sunt pline de Ohr Hasadim, pare că există Zat de Bina în Nekudot de SAG, adică partea inferioară care leagă Bina de ZA și o obligă să îndeplinească cererea ZA pentru Ohr Hochma. Pentru aceasta, Bina trebuie să primească această lumină, deși, prin natura ei, nu dorește deloc să primească. Această calitate a Zat de Bina a devenit aparentă deja în timpul formării celor patru Behinot de Ohr Yașar, unde Bina, la sfârșitul dezvoltării sale, decide să primească puțin din Ohr Hochma pentru a crea ZA.

În acest scop, Bina a trebuit să-și limiteze puțin dorința de a nu primi și de a crea în sine “dorința de a primi” doar de dragul de a da, adică poate fi oarecum similară cu Creatorul. Acum, după ce s-a întâlnit cu dorințele enorme de a primi, Bina (Nekudot de SAG) trebuie să se supună și să le transmită niște Ohr Hochma, pe care trebuie să o solicite de sus.

Astfel de dorințe extraordinare, dobândite recent (Dalet / Gimel) sunt incomparabil mai mari decât puterea ecranului Nekudot de SAG; prin urmare, există un pericol că Nekudot de SAG ar primi lumina de dragul lor. Pentru a evita acest lucru, Malchut al Lumii Infinitului, care mai înainte a hotărât să facă TA, urcă de la Sium de Galgalta, unde a fost până acum, la mijlocul Parțuf Nekudot de SAG, tăind astfel vasele de primire – partea inferioară a Tiferet, Nețah, Hod, Yesod și Malchut, limitând astfel utilizarea lor. De ce sunt separate aceste Sfirot?

Sfirot superioare, Keter, Hochma, Bina, Hesed, Gvura și partea superioară a Tiferet sunt, prin natura lor, vase de dăruire; prin urmare, nu au preluat dorințele NHYM de Galgalta (Dalet / Gimel). Doar TNHYM de Nekudot de SAG, deși vase asemănătoare cu Aviut mai mic, au reacționat la ele. Reamintim că NHYM de Galgalta au Reșimot Dalet / Gimel, în timp ce Nekudot de SAG este o tranziție de la Reșimot Bet / Bet la Bet / Alef.

Lumina superioară poate trece prin Galgalta, AB, SAG, coboară sub Tabur, trece prin Keter, Hochma, Bina, Hesed, Gvura și jumătatea superioară a Tiferet, adică lumina poate ajunge la Malchut, care este acum la jumătatea lui Tiferet. Lumina nu poate coborî sub Malchut, din cauza dorințelor egoiste care rămân în gol și absență absolută.

În acest fel, Malchut împarte Nekudot de SAG în vase de dăruire care sunt deasupra lui și în vase de primire care sunt sub ea. Linia care le separă se numește “Parsa“. Orice fel de lumină, inclusiv Ohr Hochma, poate fi deasupra acelei linii, căci acolo sunt vasele de dăruire sau GE. Acesta este locul unde va apărea ulterior lumea Ațilut.

Această lume Ațilut este complet altruistă; va conduce întreaga creație, va crea lumile BYA, Parțuf-ul lui Adam HaRișon și va facilita “păcatul” său și, în consecință, se va sparge în șase sute de mii de suflete. După aceea, va începe corectarea tuturor vaselor sparte; le va ridica până la Corecția Finală (Gmar Tikun) pe parcursul a 6.000 de ani.

A doua jumătate a Tiferet, adică Zat de Bina care se află sub Parsa, are proprietățile lui Bina; prin urmare, viitoarea lume Bria (Bina) se va forma în locul ei. Mai jos, în locul lui Nețah, Hod și Yesod, va apărea lumea Yețira și lumea Yețira – în locul lui Malchut.

Aceasta este schema generală a creării lumilor. Între timp, am aflat că noțiunea de “loc” nu are nimic de-a face cu definiția noastră fizică de zi cu zi. Prin “loc”, ne referim la Nekudot de SAG de la Tabur la Sium de Galgalta care sunt împărțite de Parsa în locurile din Ațilut și BYA.

De asemenea, ar trebui să menționăm astfel de proprietăți ale lumilor viitoare cum ar fi ascensiunea și coborârea. Într-adevăr, locul lor poate să urce și să coboare cu ele sau să rămână acolo unde sunt. Lumile merg mereu în sus sau în jos împreună cu sufletele.

În completare, a se vedea Album de desene XII

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei