Glosar Pticha litera N

0
422
NaRaNHaY (נרנח”’) Kelim din 10 Sefirot se numesc ZON-ul KaHaB. Luminile celor zece Sefirot sunt numite: Nefesh, Ruach, Neshama, Haya și Yechida. Kelim este numit de sus în jos și lumini – de jos în sus, în ordinea creșterii lor.
Nefesh (נפש) Lumina primită de Partzuf de la cel de mai sus și nu din Lumea Infinitului. Este numit și “lumina Nekeva”.
Nefila (נפילה) cădere Coborârea unui nivel datorat dobândirii proprietăților nivelului inferior.
Neiro Dakik (נהירו דקיק) lumină slabă Iluminare Subțire, slabă, care înviorează și susține Klipot.
Nekeva, Nukva (נקבא) Malchut din lumea Atzilut. Se numește așa, deoarece primește lumina de la ZA prin Nekev, o deschidere în Chazeh, care diminuează lumina.
Nekuda (נקודה) punct Malchut, pe care nu se face nici un Zivug. Negru și gol, nu ridică lumina reflectată din cauza TA care a avut loc în punctul central.
Nekuda Emtzait (נקודה אמצעית) punct central Behina Dalet din Lumea Infinitului a fuzionat cu lumina Infinitului.
Nekudot (נקודות) puncte, puncte Patru niveluri care apar în timpul unui Zivug între Lumina Supremă și un ecran (pe măsură ce își pierde puterea). Luminile Tabur – puncte deasupra literelor – Holam; luminile  Sefirei Yesod – puncte în interiorul literelor – Melafon; lumina Regelui de Sium – puncte sub litere.
Neshama (נשמה) suflet Lumina îmbrăcată în Kli de Bina. Se numește “respirație” (“Linshom”, “respirație”), deoarece ZA primește lumina “spiritului de viață” de la Bina prin ascensiune și în jos, ca și cum ar fi respirație.
Neshamot Adam HaRishon (נשמות של אדם הראשון) sufletele primului om Acestea sunt luminile NaRaN de BYA, care s-au ridicat în lumea Atzilut înainte de cădere.
Neshamot Bnei Adam (נשמות בני אדם) sufletele omenești Kelim KaHaB de Atzilut numit Mocha, Atzamot și Gidin cu luminile NaRaN. Luminile Haya și Yechida se îmbrăcă în lumina Neshama. Kelim ZA și Malchut s-au separat de Partzuf, de aceea se numesc “Bassar” și “Or”, adică nu sunt Kelim reale (corectate), ci doar se îmbracă pe Guf din afară. Luminile Ruach și Nefesh, care le umple, sunt primite din Kelim interioare. Prin urmare, există Ruach și Nefesh atât în ​​interiorul cât și în exteriorul Kelim. Sufletele umane se nasc ca urmare a interacțiunii dintre Kelim interioare. Interacțiunea dintre Kelim exterioare dă naștere sufletelor îngerilor. Sufletele sunt considerate partea interioară a lumilor, deoarece ele sunt născute din Kelim interioare ale Partzuf. Îngerii sunt considerați partea exterioară a lumilor, deoarece sunt aduse de către Kelim exterioare ale Partzuf.
Neshamot Hadashot (נשמות חדשות) noi suflete 1) Suflete cu adevărat noi – lumina lui Hochma de Ohr Yashar. Aceste suflete nu intră în lumea Corectării. 2) Suflete reînnoite care au ieșit din Hochma în 32 de căi, de la Bina incluse în Hochma. În ceea ce privește ZON, ele sunt noi, deoarece provin de la Partzuf MA Hadash (numai sufletele vechi ale BON). Există, de asemenea, două distincții:
a) Sufletele noi se referă la starea “Panim be Panim” (la momentul respectiv), când ZA era în mod constant la nivelul AB; Beria care determină proprietățile sufletelor era în Atzilut, deci sufletele erau de asemenea în Atzilut și erau considerate a fi în stare “față în față”.
b) După distrugerea templului, Beria a coborât sub Parsa și a pierdut lumina lui Atzilut. Este în starea spate în spate”, astfel încât sufletele sunt considerate a fi în aceeași stare.
Neshamot Malachim (נשמות מלכים) sufletele îngerilor Vezi Neshamot Bnei Adam.
Neshikin (נשיקין) sărut Un Zivug între cele două  Partzufim interioare-ZA și Nukva; numite și “sunet și vorbire”.
Neshirat Evarim (נשירת איברים) Căderea sufletelor la forțele impure. Cu privire la Kelim, o asemenea cădere se numește spargere.
Neshirat Evarim Adam HaRishon האדם הראשוןנש’רת א’בר’ם caderea organelor Primului Om Înainte de căderea lui Adam HaRishon a avut luminile NaRaN de Atzilut; după Căderea tuturor părților sufletului său au căzut – numai lumina Nefesh a fost lăsată în Kelim ale celor 100 de Ketarimi.
Nesira (נסירה) Separarea lui Nukva de ZA.
Netinat Orot (נתינת אורות) Trecând lumina de la o Sefira la alta, pe măsură ce ecranul își pierde puterea. Toate luminile emise de Partzuf vin la Keter: pe măsură ce ecranul se ridică de la Tabur la Peh, toate luminile se ridică treptat spre Keter.
Nihtam (נחתם) imprimare Aceleași 10 Sefirot care trec de la Rosh la Guf. Hotem (stampila) este Lumina Reflectată, care se ridică de pe ecran și se îmbracă pe 10 Sefirot de Rosh.
Nikud Otiot (ניקוד האותיות) Indică sursa fiecărei Sefira particulare: dacă a apărut ca o includere în partea superioară sau inferioară sau prin ea însăși. Umplerea unui nume (Gematria, Milluy) desemnează înălțimea unui nivel.
Nikuy Psolet (ניקוי פסולת) purificarea deșeurilor Aviut-ul din MAN al Partzuf inferior se ridică și se implică într-un Zivug din partea superioară. Ecranul Partzuf-ului superior o analizează și o corectează acolo. Cel inferior își poate face propriul Zivug. Totul depinde de un Zivug al Partzuf-ului superior: dacă se face pe Aviut Aleph a ecranului, numai Behina Aleph devine purificată, în timp ce restul de Behinot sunt respinse ca deșeuri, deoarece ecranul nu le-a putut corecta. Prin urmare, acest Zivug este numit “o purificare a deșeurilor”. Numai cantitatea de deșeuri inclusă în ecran este corectată și poate face un Zivug.
Nikvey Awzen, Hotem, Eynaim (נקבי אוזן, חוטם, עיניים) În timpul TB Malchut a fiecăruia dintre cele 5 Sefirot de Rosh de Hochma s-au ridicat și au făcut o deschidere în ele: în Hotem (nas), Awzen (ureche) și Eynaim (ochii). Înainte de înălțarea Malchut exista o singură deschizătură în Roș al fiecărei Sefira – Peh (gura).
Nikvey Eynaim (נקבי עיניים) orbita ochilor Behina Aleph de Rosh. Hochma se numește “ochi”. Datorită apariției lui Malchut la Eynaim, Hochma a apărut și în Nukva.
Nimshach (נמשך) atracţie Coborârea luminii prin puterea Aviut, adică dorința în creație se numește “răspândire” sau “atracție”.
Nitzutz (נצוץ) o scânteie (pl.Nitzutzim) Lumina Reflectată. Nitzutzin (נצוצין) – scântei – reminiscențe rămase din luminile Partzuf Nikudim după ce au dispărut de pe vasele sparte. Există două feluri de lumină: 1) Lumina directă (pură) numită “lumina” lăsată în lumea Atzilut; 2) Lumina reflectată (grosieră) numită “scântei”, care a coborât în ​​lumile BYA.
Noflim (נופלים) cădere Când ZA este vrednic de a primi lumina, Tvunah se ridică la Ima, face un Zivug pe Aviut Bet și trece lumina spre ZA. Aceasta se numește “pentru a susține ZON care coboară”, deoarece primesc lumina de la Gar.
Nogeah (נוגע) atingere Transformările care au loc între nivele, deși sunt insuficiente pentru separarea de rădăcină.
Nukva (נוקבא) Nukva crește astfel încât să fie față în față cu ZA în înălțime completă într-un Keter. Cea mai mică stare a Nukva este un punct de dedesubt de Yesod de ZA.
Nun (נ) A paisprezecea literă a alfabetului ebraic; valoarea numerică: 50.