Cele cinci Parțufim de Ațilut, MA și BON din fiecare Parțuf (VII)

0
497

132) Și Parțuf ZON al noului MA, la nivelul VAK și Nekuda, au sortat și conectat la ele Kelim de Panim din ZAT de Nekudim, din prăbușirea lor în BYA, adică Behina GE de ZAT de Nekudim (Punctul 78). Ele au devenit Nukva la ZON de MA și stau la dreapta și la stânga: ZON de MA pe dreapta și ZON de BON pe stânga.

GE de Zat de Nikudim nu au dispărut; au fost sparte cu vasele de sub Parsa. În consecință, nu pot fi atașate la ZON de Ațilut așa cum celelalte Parțufim ale MA Hadaș atașează Nukvot din lumea Nikudim. Kli din Zat de Nikudim trebuie corectat mai întâi prin ridicarea MAN și a altor acțiuni consecutive.

Există doar o singură vas – dorința de a primi plăcere, care mai târziu dobândește proprietățile Creatorului, adică cele nouă Sfirot superioare, folosind-le pentru a lucra cu egoismul său. Pe măsură ce egoismul este corectat treptat, Malchut începe să se apropie diferit de proprietățile primite de la Creator în cele nouă Sfirot. La fiecare nivel, combinațiile celor nouă proprietăți și Malchut sunt complet diferite de cele ale nivelului precedent.

Același lucru este valabil și pentru oameni. Unul diferă de celălalt prin trăsăturile caracterului său. Nu putem chiar să prindem toate nuanțele diferențelor în aceste trăsături, fie aspectul exterior, fie conținutul interior. Ni se pare că forțele și obiectele spirituale sunt destul de simple.

Există zece părți, care, la rândul lor, constau în zece. Asta e tot. Cu toate acestea, ar trebui să înțelegem de ce există o astfel de subdiviziune remarcabilă în lumea spirituală și ce este în ea pentru noi. Mai presus de toate, această multitudine de dorințe trebuie să fie unite printr-o singură intenție, care le conferă completitudine și perfecțiune: intenția de dragul Creatorului.

Perfecțiunea în sine este foarte simplă, imposibil de împărțit. Dacă se poate împărți, sugerează unele diferențe; și nu poate fi numită perfecțiune. În spiritualitate, intenția comună duce la perfecțiune. Până se întâmplă acest lucru, suntem copleșiți de o mulțime de dorințe, cu toate conexiunile lor, cu un sistem minunat de control și impredictibilitate. În mod ideal, numai Malchut a Lumii Infinitului, complet umplută de lumină, care există în afara noastră.

În manuscrisele sale (care, apropo, sunt încă nepublicate, pentru că oamenii nu sunt încă pregătiți pentru ceea ce spun ele), Baal HaSulam scrie despre interacțiuni extrem de complicate; le dă nume speciale și descrie astfel de niveluri de realizare, care nici măcar nu sunt menționate în “Studiul celor Zece Sfirot“. El poate vorbi despre aceste procese pentru că el însuși era într-o stare de perfecțiune simplă.

Cu cât este mai mare capul (care vede simplitatea și integritatea întregului sistem), cu atât sunt mai multe detaliile pe care le poți distinge, văzând aceeași perfecțiune și simplitate în confuzia generală. Seamănă cu un om de știință care vede interconexiunile dintre toate elementele imaginii generale, pe măsură ce pătrunde mai adânc în știința sa.

133) Astfel, am explicat MA și BON în cele cinci Parțufim de Ațilut. Cele cinci niveluri ale noului MA care au apărut în lumea Ațilut au sortat vechile Kelim care au lucrat în Nekudim și le-a transformat în Nukva (feminine), numite BON.

  • BON de Atik au fost sortate și făcute din jumătatea superioară a GAR de Nekudim.
  • BON de AA și AVI au fost sortate și făcute din jumătatea inferioară a GAR de Nekudim, care au servit în timpul Gadlut de Nekudim și au fost anulate din nou.
  • BON de ZON au fost sortate și făcute din Kelim de Panim, care a apărut în timpul Katnut de Nekudim, care s-au spart și au căzut împreună cu Kelim de Achoraim în timpul Gadlut.

În general, au fost sparte 320 de piese. Numărătoarea este după cum urmează: opt Melachim, fiecare conținând HaVaYaHYud-Hey-Vav-Hey cu interiorul 10 Sfirot interne. În total, există 8x4x10 = 320. Din cele 320 de piese, 32 Malchuyot sunt numite “Lev haEven” (inima de piatră). Celelalte 288 de părți, numite Rapach, se referă la primele nouă Sfirot.

Fiecare fragment al unui vas spart este o scânteie care a rămas de pe ecranul Parțuf-ului în starea sa anterioară.

Există GE de Keter și GE de Aba ve Ima deasupra Parsei. AHP de Aba ve Ima a căzut în locul GE de ZON de Nikudim, în timp ce vasele sparte au căzut sub Parsa. În locul lumii Nikudim, a apărut lumea Ațilut cu cele cinci Parțufim. Întregul Gar de Ațilut ia Gar de Nikudim le corectează și se umple cu lumina de Gadlut. ZON de Ațilut corectează GE de ZON din lumea Nikudim. Atât GE, cât și AHP de ZON se sparg și intră sub Parsa.

Când vasele se sparg, toate fragmentele lor se amestecă și se penetrează unul pe altul. De ce se interpenetrază GE și AHP în timpul spargerii vaselor? Intenția “de a primi” le unește mai mult decât intenția “de a dărui”? Înainte de spargere, GE și AHP aveau o intenție comună de a da. Ulterior, în starea lor necorectată, intenția este din nou aceeași – de a primi. Prin urmare, legătura dintre ele este, de asemenea, păstrată după spargere, în ciuda faptului că fiecare fragment se simte separat de celelalte. Cu toate acestea, GE și AHP nu mai formează un singur întreg; prin urmare, legătura dintre ele (dacă există) este caracterizată doar ca incluziune. Astfel, există cele patru tipuri de vase sparte (stânga):

  1. GE (vasele de dăruire);
  2. GE în interiorul AHP;
  3. AHP în cadrul GE;
  4. AHP (vasele de primire).

ZON de Ațilut ia vasele care se referă la GE. AHP sunt vasele egoiste care nu pot fi corectate încă și se numesc Lev haEven. Există încă două tipuri de vase: GE din interiorul AHP și AHP din cadrul GE. Aceste vase pot fi corectate cumva. GE din interiorul AHP sunt vasele de dăruire în interiorul vaselor de primire. Această combinație poate fi utilizată pentru formarea lumilor BYA sub Parsa: BriaGE în Awzen (Bina), YețiraGE în Hotem (ZA) și AsyaGE în Peh (Malchut). Aceste vase sunt sortate și născute de Malchut din lumea Ațilut.

Cu ajutorul AHP din GE, putem trece la Gadlut din lumea Ațilut. Dacă Ațilut rămâne numai în Katnut, nu va fi capabilă să corecteze nimic sub Parsa, adică vasele care se referă la AHP de ZON din lumea Nikudim. Tocmai pentru că AHP sunt în interiorul GE al vaselor sparte, ele pot fi ridicate deasupra Parsei și supuse corectării, prin utilizarea lor ca vase de dăruire.

Asta este munca omului. Un Parțuf special (suflet comun) – Adam este creat. Corecția acestei părți depinde de corecția lui Adam. Totuși, acest lucru nu este subiectul cercetării noastre pentru moment. Vasele de primire nu pot fi corectate atunci când există separat. Acest lucru se poate face numai atunci când acestea sunt unite cu vasele de dăruire.

Prin intermediul unei explozii, Creatorul amestecă aceste vase, adică El chiar amestecă propria “dorință de a dărui” cu dorința de a primi a “creației”. Acum, o parte din vasele sparte vor avea atât “dorinta de a primi”, cât și “dorința de a dărui”, deși fiecare în propria sa proporție. Așa a fost necesară spargerea vaselor, “păcatul” lui Adam și alte fragmentări.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei