Cele Cinci Parțufim de AK (I)

0
642

26) Astfel am clarificat în detaliu problema Masach-ului care a fost plasat în Kli din Malchut – Behina Dalet după ce a fost restrânsă – și chestiunea a celor cinci tipuri de Zivug de Haka’a din ea, care produc cinci niveluri de zece Sfirot unul sub altul. Acum vom explica cele cinci Parțufim de AK, care preced lumile ABYA.

Știți deja că acest Ohr Hozer, care se ridică prin Zivug de Haka’a de jos în sus și se îmbracă pe cele zece Sfirot de Lumină Superioară, este suficient doar pentru rădăcinile Kelim, numite “zece Sfirot de Roș (cap) ale Parțuf”. Pentru a finaliza Kelim, Malchut al Roș se extinde din cele zece Sfirot ale Ohr Hozer, care îmbrăcau cele zece Sfirot de Roș și se răspândeau din ea și înăuntrul ei de sus în jos în aceeași măsură ca în zece Sfirot de Roș. Această răspândire completează Kelim, numite “Guf (corp) al Parțuf”. De aceea, ar trebui să distingem întotdeauna două discernăminte de zece Sfirot în fiecare Parțuf: Roș și Guf.

În fiecare Parțuf, ar trebui determinate două tipuri din cele 10 Sfirot: Roș și Guf. Cei care nu cunosc ebraica găsesc mult mai ușor să studieze Cabala, pentru că ei nu iau literalmente asemenea termeni cabalistici ca Peh-gură, Roș-cap, Guf-corp, Tabur-buric etc. Ei îi pot înțelege abstract și astfel de oameni nu fac o imagine materialistă din acești termeni.

Acești studenți percep cu ușurință toți termenii menționați mai sus ca forțe, dorințe, intenții, nu ca părți ale corpului. Nu există corpuri în lumea spirituală, doar dorința de a primi plăcere, intenția de dragul a ceea ce sau cine poate primi această plăcere și plăcerea însăși.

Locul în care locuiește Masach-ul reflectant se numește Peh. La început, Masach-ul îndepărtează toată Ohr Yașar care este în fața lui, ca și cum ar spune că nu vrea să primească nimic de dragul său. Apoi se face un calcul în Roș pentru a determina cât de mult poate fi primită oricum, nu pentru binele său, ci pentru binele Creatorului. Apoi, Ohr Hozer îmbacă cele 10 Sfirot de Lumina Superioară (Ohr Elion) de jos în sus.

Este suficient doar pentru luarea unei decizii clare, rădăcinile vasului (Șorșey Kelim). Cele 10 Sfirot ale Luminii Reflectate care îmbracă cele 10 Sfirot ale Luminii directe formează împreună 10 Sfirot din Roș ale Parțuf-ului.

Pentru a finaliza formarea Kelim și a primi cu adevărat lumina, cele 10 Sfirot de Ohr Yașar se îmbracă în 10 Sfirot de Ohr Hozer. Ele trec prin Masach, răspândindu-se de sus în jos, lărgind astfel a zecea Sfira de RoșMalchut de Roș pentru propriile sale 10 Sfirot – de la Keter la Hochma și formând Kelim de Guf.

Înainte ca Malchut să poată primi de dragul Creatorului, aceasta a fost comprimată, limitat la dimensiunea unui punct. Cu toate acestea, prin primirea ecranului, a dobândit o nouă intenție de a primi de dragul Creatorului, iar apoi s-a “extins” de la un punct la cea de-a zecea Sfira, primind lumina în Guf.

27) La început, a apărut primul Parțuf de AK. Acest lucru se datorează faptului că imediat după Țimțum Alef, când Behina Dalet a fost interzisă de a fi un vas pentru Lumina Superioară și a fost înălțată cu un Masach, Lumina Superioară a fost atrasă să se îmbrace în Kli de Malchut, ca și mai înainte. Cu toate acestea, Masach-ul din Kli de Malchut l-a oprit și a respins Lumina. Prin această lovire în Masach-ul lui Behina Dalet, el a ridicat Ohr Hozer până la nivelul lui Keter în Lumina Superioară și această Ohr Hozer a devenit o îmbrăcăminte și rădăcinile Kelim pentru cele zece Sfirot din Lumina Superioară, numit “zece Sfirot de Roș” ale “primului Parțuf de AK”.

Ulterior, Malchut cu Ohr Hozer s-a extins de la ea și înăuntrul ei prin forța celor zece Sfirot de Roș în zece noi Sfirot de sus în jos. Acest lucru a finalizat Kelim de Guf. Apoi, măsura completă care a apărut în cele zece Sfirot de Roș îmbrăcată în cele zece Sfirot de Guf, de asemenea. Aceasta a finalizat primul Parțuf al AK, Roș și Guf.

După TA, când Malchut a făcut o restricție la primirea luminii, a decis să primească o parte din ea cu ajutorul ecranului de dragul Creatorului. Prima recepție a format primul Parțuf al lumii Adam Kadmon (Keter sau Galgalta). În general, există cinci Parțufim în lumea Adam Kadmon.

Masach-ul din Kli Malchut a împins întreaga Lumină Superioară. Cu ajutorul unui atac (Haka’a) în Masach, a cărui forță era egală cu cele cinci Behinot, Lumina Reflectată (Ohr Hozer) s-a ridicat la nivelul lui Keter al Luminii directe (Ohr Yașar) și a îmbrăcat 10 Sfirot de Roș de la primul Parțuf al AK. Apoi Malchut s-a extins și lumina s-a răspândit în ea, formând 10 Sfirot de Guf.

Partea Kli (Guf), plină de lumină, se numește Toch (partea interioară), iar lumina din ea este numită “Ohr Pnimi” – Lumina interioară. Partea lui Guf, care a rămas goală, este numită Sof (sfârșitul), iar lumina din ea este numită Ohr Hasadim.

Această parte refuză să primească orice plăcere, deoarece nu are un ecran adecvat; astfel încât, dacă primește lumina, asta va duce la primirea plăcerii din motive proprii. Limita care separă Toch și Sof este numită Tabur (buric). Lumina care nu a intrat în Kli este numită Ohr Makif (Lumina înconjurătoare).

Fiecare Parțuf vede ce lumină este în față numai cu ajutorul Luminii Reflectate. Dacă puterea luminii reflectate este egală cu puterea ecranului pe toate cele cinci Behinot, el poate vedea lumina lui Keter. Împarte această lumină în cinci părți, umple Toch cu ele, lăsând Sof goală. Lumina de orice intensitate poate străluci în Roș al Parțuf-ului, dar Malchut de Peh de Roș va vedea doar la fel de mult cât Ohr Hozer îi permite.

Simțurile noastre se bazează pe același principiu. Faceți-le mai sensibile și vor vedea obiecte de dimensiuni mici, vor simți microbii etc. Cu alte cuvinte, totul nu depinde de ceea ce ne înconjoară cu adevărat, ci de ceea ce putem detecta, de perceptibilitatea senzorilor noștri.

Fiecare Parțuf ulterior are un ecran cu o cantitate și o calitate mai mică de dorințe (Behinot) decât cel precedent; prin urmare, Ohr Hozer este mai mică și vede lumina unui nivel inferior. Seamănă cu o persoană a cărei vedere s-a deteriorat și care pot vedea obiecte numai la o distanță scurtă.

Dacă ecranul are puterea Behinei Gimel, el poate vedea lumina nivelului Hochma în privința Parțuf-ului precedent. În ceea îl ce privește pe el însuși, el primește aceleași cinci părți ale luminii NaRaNHaY, dar la nivelul general al Hochma, nu Keter. Să luăm exemplul acestei lumi: o persoană înaltă și una scurtă sunt constituite în mod natural din aceleași “părți”. Cu toate acestea, spunem că unul dintre ele este un cap mai înalt decât celălalt, adică acesta din urmă este, de cele mai multe ori, mai scurt cu un cap.

Studiem lumile descendente. Când a apărut Universul, a fost creat Parțuf –ul Adam HaRișon (primul om). Apoi, acest Parțuf s-a împărțit în 600.000 de fragmente numite suflete. Fiecare dintre aceste fragmente trebuie să primească partea Luminii Superioare.

Când sufletul, adică un fragment al lui Adam HaRișon, ajunge la un anumit nivel în lumea spirituală, el primește puțin din partea sa de lumină. Deși nu a primit încă întreaga lumină atribuită, sufletul percepe această stare ca fiind absolut perfectă. Apoi, un pic mai mult egoism este adăugat la el (la suflet) și din nou începe să-și dorească mai mult. Prin corectarea acestei porțiuni a egoismului, el primește o nouă porțiune a luminii în vasele noi corectate și abia atunci își dă seama că există o perfecțiune mai mare care trebuie atinsă.

Dacă un om nu are această dorință interioară, nevoia sau punctul din inima sa, el nu este în stare să înțeleagă cum poate fi interesat de spiritualitate. Apropo, averea, amuletele, medicina alternativă și binecuvântările nu au nimic de-a face cu spiritualitatea. Cabala interpretează spiritualul ca aspirație către Creator, către proprietățile Sale. De fapt, mereu descoperim că orice ne-a părut supranatural se dovedește a fi o lucrare a fraudelor mai mult sau mai puțin talentate, care utilizează forțele lumii noastre necunoscute de majoritatea oamenilor, precum și psihologia și puterile interioare ale corpului uman.

28) Ulterior, același Zivug de Haka’a s-a repetat pe Masach-ul ridicat în Kli de Malchut, care are doar Aviut de Behina Gimel. Apoi, doar nivelul lui Hochma, Roș și Guf a apărut pe el, deoarece absența Masach-ului în Aviut de Behina Dalet a făcut să aibă doar patru Kelim, KHB Tiferet. Prin urmare, Ohr Hozer are spațiu să îmbrace doar patru Lumini, HNRN (Haya, Neșama, Ruah, Nefeș), lipsit de Lumina Yechida. Aceasta se numește AB de AK.

După aceea, același Zivug de Haka’a s-a repetat pe Masach în Kli de Malchut, care conținea doar Aviut de Behina Bet. Astfel, zece Sfirot, Roș și Guf, la nivelul lui Bina, au ieșit pe ea. Aceasta se numește Parțuf SAG de AK. Îi lipsește cele două Kelim, ZA și Malchut, și cele două Lumini, Haya și Yechida.

După aceea, Zivug de Haka’a a ieșit pe un Masach care are doar Aviut de Behina Alef. Astfel, zece Sfirot, Roș și Guf au apărut la nivelul Tiferet, lipsind cele trei Kelim, Bina, ZA și Malchut, și cele trei Lumini, Neșama, Haya și Yechida. Are doar Luminile Ruah și Nefeș, îmbrăcate în Kelim Keter și Hochma. Acesta se numește Parțuf MA și BON de AK. Amintiți-vă de relația inversă dintre Kelim și Lumini (așa cum se menționează la punctul 24).

Apoi, un Zivug de Haka’a a avut loc la Masach-ul cu Aviut Alef; astfel, Roș și Guf apar la nivelul lui Tiferet cu luminile Nefeș și Ruah, în timp ce luminile Neșama, Haya și Yechida sunt absente. Nu există Kelim Dalet, Gimel și Bet; prin urmare, lipsesc și luminile corespunzătoare. Acest Parțuf se numește Tiferet sau MA.

Ultimul al cincilea Parțuf a apărut pe Aviut Șoreș cu lumina Nefeș. Se numește Malchut sau BON.

În completare, a se vedea Album de desene VII

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei