Ascensiunea Lumilor (II)

0
449

156) S-a explicat (punctul 124) că, ridicând MAN pentru al doilea Ibur, Parțufim de Ațilut a obținut iluminarea Mochin de la AB SAG de AK, care coboară Hey-ul inferior de la Nikvey Eynaim înapoi la locul ei de la Peh, ca în Țimțum Alef. Astfel, își recapătă AHP de Kelim și Neșama, Haya, Yechida de Lumini. Cu toate acestea, acest fapt a ajutat doar celor zece Sfirot de Roș de Parțufim, nu și Gufim ale lor, deoarece aceste Mochin nu s-a răspândit de la Peh până la Gufim ale lor (punctul 138).

Prin urmare, chiar și după Mochin de Gadlut, Gufim au rămas în Țimțum Bet, ca în timpul Katnut. Din acest motiv, toate cele cinci Parțufim de Ațilut sunt considerate a avea doar nivelul celor zece Sfirot care apar pe Aviut de Behina Alef, nivelul ZA, VAK fără Roș, numit “nivelul MA”. Ele îmbracă nivelul MA al celor cinci Parțufim din AK, adică din Tabur din cele cinci Parțufim ale lui AK în jos.

Există o anumită interdicție în lumea Ațilut: lumina lui Roș nu se răspândește la Guf. Odată, Gadlut s-a răspândit de la Roș la Guf în lumea Nikudim, ceea ce a dus la spargerea vaselor. În AK, vedem că tot ce se află în Roș se extinde mai târziu la Guf.

După spargerea vaselor din lumea Nikudim, Reșimot au rămas. Ele declară în mod clar că Gadlut, care a avut loc la Roș după ridicarea MAN, nu va trece la Guf – este interzis. Prin urmare, lumina lui Gadlut nu va trece niciodată de la Roș la Guf în lumea Ațilut. Înseamnă că vasele de primire nu pot fi folosite? Atunci cum va avea loc corecția?

Întregul proces care urmează este o corectare a egoismului cu ajutorul unei metode foarte speciale, definită ca AHP de Aliah sau linia de mijloc. Cu toate acestea, în lumea Ațilut, lumina de Gadlut nu se va răspândi niciodată la Guf, chiar dacă se face un calcul exact care să spună că este destul de sigur să primești lumina de dragul Creatorului. Nu se va mai întâmpla niciodată în lumea spirituală din cauza Reșimot rămase.

Toate Parțufim din lumea Adam Kadmon sunt împărțite în felul următor: Roș este numit Keter, locul de la Peh la Chazeh se numește Hochma, de la Chazeh până la TaburBina, de la Tabur până la YesodZA, iar locul de la Yesod până la Sium se numește Malchut. Dacă luăm Galgalta, Roș-ul său se numește Keter; de la Peh la Chazeh este AB, de la Chazeh până la Tabur SAG, de la Tabur la YesodMA și de la Yesod la SiumBON.

Fiecare Parțuf din lumea Ațilut se îmbracă pe partea corespunzătoare a Guf de AK. De exemplu, Parțuf Atik de Ațilut se referă la Parțuf Galgalta ca MA, adică modul în care ZA se referă la Keter.

Roș-ul oricărui Parțuf este o consecință a stării anterioare, care deja a trecut și a părăsit Reșimot. O nouă stare apare pe baza acestor Reșimot cu toate detaliile adiacente. Prin urmare, Roș conține toate informațiile din trecut.

Ca și în lumea noastră, nu este nimic neobișnuit sau necunoscut. Cunoscând calitățile părinților, ne putem imagina mai mult sau mai puțin și putem descrie viitorul lor copil. Odată cu apariția fiecărui nou Parțuf, se poate anticipa cu precizie cum va fi.

Cu toate acestea, ceea ce s-a întâmplat în lumea Nikudim nu pare să fi fost preprogramat. Există încă un RoșYEȘSUT, care este sub Tabur de Galgalta și se referă la TA. Roșim inferioare nu știu ce se întâmplă în TA; ele își pot găsi reperele numai în cadrul propriu (TB).

YEȘSUT conține toate informațiile. În ceea ce privește TA, este interesată de spargerea ulterioară. Dacă Kelim de Guf a lumii Nekudim ar fi avut toată informația despre TB, nu ar fi putut să primească lumina pentru dragul Creatorului, deoarece ecranul lor nu ar fi rezistat.

După spargerea vaselor, o Reșimo specială din Roș de Ațilut împiedică iluminarea să se răspândească la Guf. Guf poate fi doar în starea VAK.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei