Un curs intensiv despre dragoste și prietenie

0
799

UN CURS INTENSIV DESPRE DRAGOSTE ȘI PRIETENIE

În organizația noastră educațională internațională sunt mii de copii de diferite vârste. Începem să lucrăm cu copiii de 3 ani și continuăm până la 18 ani. Aceasta este o deschidere foarte mare.

Știm cât de important este criteriul vârstei în educarea copiilor și în comunicarea dintre ei. Bineînțeles, acesta este primul lucru pe care îl luăm în considerație atunci când reunim copii din diferite țări. Încercăm să organizăm o tabără cu adevărat integrală.

Alcătuim un program care include multe excursii,discuții, cântece și mese comune cu toți participanții. Copiii sunt cei care pregătesc mâncarea, pun masa și curăță după aceea. Ei se servesc complet singuri. Deasemenea, ei se găsesc împreună cu educatorii 24 de ore pe zi. Și parcurg metoda de unificare într-un mod foarte interesant.

Cel mai important lucru este să-l lași pe copil să simtă, ”În acest mod depinzi de ceilalți și astfel depind ceilalți de tine. Așa percepi tu lumea, de ce o percepi în acest mod, cum atitudinea ta față de ceilalți, îți schimbă percepția lumii și din ce motiv, atunci când interacționezi corect cu ceilalți, te simți, dintr-o dată, în siguranță, inspirat, entuziast și puternic.”

Noi le arătăm copiilor cum să construiască interconectările corecte. Le dăm materialul potrivit despre psihologia umană și despre calitățile negative ale noastre. De fapt, noi practic nu avem nici o calitate pozitivă. Este scris, ”Inima unei persoane este rea încă de la naștere”. Adică, noi toți ne naștem egoiști. Este bine pentru copii, să înțeleagă acest lucru corect, să vadă care sunt expresiile reale ale personalităților lor, obiceiurile și egoismul lor în relația cu ceilalți, precum și faptul că încearcă să profite din interacțiunea cu alții.

Așadar, cum putem să ne depășim tendința noastră naturală? Cum ne putem conecta cu ceilalți astfel încât să simțim că dăruirea și nu recepția, este ușoară și plăcută? Aceasta necesită o putere extraordinară.

Dar noi trebuie să le arătăm copiilor că dăruirea este foarte simplă, ușoară, fascinantă și captivantă. Aceasta poate fi o aventură minunată, în care, noi toți, suntem atât de atrași unii de ceilalți încât ne înălțăm deasupra noastră și ne simțim de parcă am zbura.

A-i da unui copil senzația unui nou tip de comunicare, este un lucru foarte important. Aceasta lasă o impresie sau ”o înregistrare informațională” în el.

Dacă aceste înregistrări urmează una după alta cu mare intensitate, în același timp, copiii recunosc coborârile lor constante în egoism, rezultând secvențe de coborâre-urcare-coborâre, apoi ei încep să capete controlul asupra lor și să înțeleagă cum se pot ridica la un nivel unde se pot simți în siguranță mereu, în dragoste și prietenie, înconjurați de buni prieteni.

Adică, îi arătăm copilului beneficiul evident al acestui fel de comunicare și unitate. Cel mai important lucru, în acest proces, este de a-l învăța pe copil să iasă rapid din el însuși și să intre în această comunicare. Aceasta este o tensiune mică, psihologică, care, ulterior, încetează a mai fi o tensiune. Ea devine un obicei sau o a doua natură, de îndată ce copilul repetă acest proces de câteva ori. Apoi totul devine ușor pentru el.

Atunci când copiii se întorc acasă după o asemenea tabără, ei pot stabili mici comunități similare și pot continua această practică. În plus, ei rămân conectați între ei, virtual. În sistemul nostru de studiu, ei își perfecționează continuu ridicarea mai presus de ei înșiși și unitatea lor.

Ei încep să simtă, în realitate, ceva special în această unitate, o stare psihologică diferită, un confort și o viață care este specială, neîngrădită de nimic și nelimitată de granițe înguste.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Munca educațională în taberele de vară