Aventuri nocturne

0
703

AVENTURI NOCTURNE

  • Următoarea mea întrebare este despre ceea ce se petrece noaptea. Știm că jumătate dintre toate aventurile care au loc in astfel de locuri se petrec după ”stingere”. Cum putem îndrepta acest lucru? În fond, este imposibil să forțăm copiii să se culce. Sau nu ar trebui să stingem luminile?
  • Ei bine, desigur că lucrurile trebuie să fie organizate și încă foarte clar. Trebuie să existe o stingere, dar copiii trebuie să fie obosiți, în special înainte de ora de culcare, astfel încât să se bucure de somn și de odihnă. Dar, dacă unul nu poate adormi iar toți ceilalți dorm, el nu are dreptul să-i deranjeze. El trebuie să se scoale în liniște și să meargă într-o cameră specială, în care se pot reuni ”păsările de noapte” la fel ca el. Ei pot sta acolo, pot vorbi sau privi programul nostru, la televizor sau pe computer. Aceasta este singura lor posibilitate. Dar trebuie să vedem, ce se va întâmpla cu ei în timpul zilei?

Așa încât și în această privință le vom permite copiilor să-și ”elibereze tensiunile” și vom evita să-i ”domesticim” prin rutină, lăsându-i să aibă o oră pentru ei înșiși, în timpul după-amiezii, așa cum făceau și acasă.

  • În ceea ce privește camera în care dorm copiii, cum este mai bine, să avem o cameră mare, pentru 10 copii, sau să avem 2-4 copii într-o cameră?
  • Cel mai bine este atunci când tot grupul doarme împreună, cu educatorii pe aproape, la o mică distanță. De exemplu, ușa camerei în care dorm copiii este deschisă iar educatorii dorm în apropiere. Există 2 educatori și 10 copii care au un apartament sau o casă, în care stau împreună.

Încă o dată, toți aceștia trebuie redistribuți, copiii care sunt în grup precum și educatorii. Ei trebuie să înceteze să se mai vadă unii cu ceilalți. Acest lucru este foarte important. Tabăra nu ar trebui să fie un scenariu în care copilul simte ”Acesta este prietenul meu”. Cum rămâne cu ceilalți? Nu sunt și ei prieteni? Cu alte cuvinte, nu contează cine se află lângă mine, pentru că toți sunt prietenii mei.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Munca educațională în taberele de vară