Cele trei teorii despre corp și suflet

0
764

Înainte de a clarifica acest subiect, este important pentru mine să menționez că, deși toți cititorii par să considere că este imposibil să clarificăm și să aducem un astfel de subiect mai aproape de mintea omenească, fără a relaționa cu abstractul, conceptele filosofice, cum se întâmplă în asemenea discuții, încă din ziua în care am descoperit înțelepciunea Cabalei și m-am dedicat ei, m-am distanțat de filosofia abstractă și de toate ramurile acesteia, de la est și de la vest. Tot ce voi scrie în continuare va fi dintr-o perspectivă pur științifică, cu precizie și prin mijloace simple de recunoastere a lucrurilor practice, folositoare.

Deși voi menționa cuvintele lor alături, va fi doar pentru a indica diferența dintre ceea ce poate mintea omenească să admită și ceea ce poate fi înțeles folosind conceptele Torei și profeția, care se bazează pe fundamente practice (așa cum am arătat în Esența Înțelepciunii Cabala).

Aș vrea, de asemenea, să clarific termenii corp și suflet așa cum sunt acestea de fapt, căci adevărul și gândul minții sunt unul și același. Asta pentru că adevărul este la îndemâna tuturor, dar numai prin spiritul Torei și prin îndepărtarea tuturor conceptelor distorsionate care au prins rădăcină printre oameni. Acestea, încă de la început, au fost luate din metode abstracte din care spiritul Sfintei noastre Tora este îndepărtat.

Cele trei teorii despre corp și suflet

Toate teoriile răspândite în lume despre corp și suflet pot fi incluse în următoarele trei categorii:

1)Teoria credinței

Aceasta teorie susține că nu există nimic în afără de suflet și spirit. Adepții acestei teorii exprimă opinia că există entități spirituale, separate unele de altele prin calitățile lor, și care sunt numite sufletele oamenilor. Aceste suflete există independent chiar și înainte de a se coborî și încarna în corpuri umane.

După ce corpul moare, moartea nu se extinde peste aceste entități, pentru că acestea sunt spirituale. În opinia lor, moartea este o simplă separare între elementele din care este formată o entitate. Prin urmare ei se referă la faptul că organismul material este format dintr-un ansamblu de câteva elemente care se vor separa din nou după moarte. Dar sufletul, fiind o entitate spirituală, nu se poate dezintegra astfel încât structura sa să fie afectată. Așadar, sufletul este nemuritor și există veșnic.

După aprecierea adepților acestei teorii, corpul este un fel de îmbrăcăminte a entității spirituale și cu el se îmbracă sufletul. Prin intermediul corpului, sufletul își manifestă puterile sale, calitățile sale și diferitele facultăți. Prin acest mod sufletul oferă viață și circulație corpului și îl protejează de vătămări. Corpul însuși este fără viață și inert și nu are nimic în afără de materie fără viață și tot așa va rămâne și în momentul în care sufletul îl va părăsi. De asemenea, toate semnele de viață pe care le vedem în corpul uman, nu ar fi decât manifestările puterilor sufletului.

2)Teoria Dualismului

Aceasta este teoria celor care cred în dualitate (coexistența a două principii sau a două elemente diferite). Potrivit opiniei lor, corpul este o creație perfectă, independentă, vie, se hrănește și își furnizează singur tot ce are nevoie pentru existență, se protejează singur și nu are nevoie de nici un ajutor al unei entități spirituale.

Cu toate astea, acest corp nu este considerat ca fiind esența persoanei. Acest rol este luat de către sufletul inteligent, care este socotit ca fiind entitate spirituală, precum spun și adepții primei teorii.

Diferența dintre cele două teorii cu privire la corp, se bazează pe dezvoltarea rapidă a științei, care a descoperit că natura a fixat în interiorul organismului toate nevoile și cerințele importante ale acestuia, și de aceea activitatea sufletului în corp rămâne numai, să atribuie corpului însușirile, calitățile bune și interesele spirituale. Adică ei cred în ambele teorii simultan, dar totodată afirmă că sufletul este cauza, originea creării corpului, ceea ce înseamnă că corpul este rezultatul și continuarea sufletului.

3)Teoria negării

Cercetatorii acestei teorii neagă existența oricărei realități spirituale și recunosc doar corporalitatea organismului. Adepții acestei teorii neagă prezența a absolut oricărei entități spirituale, abstracte, în structura corpului uman.

Cu o certitudine incontestabilă ei consideră că mintea umană nu este altceva decât un derivat al organismului. Ei descriu corpul ca o mașinărie cu cabluri electrice care fac contactul între organe și creier.

Opinia lor este că întregul mecanism corporal este activat de stimulenți exteriori care vin în contact cu corpul și sunt transmiși către creier, sub formă de plăcere sau durere, iar în funcţie de asta, creierul dă comanda unui anumit organ despre modul cum să acționeze.

Totul este controlat de către nervi (cabluri) și tendoane, care sunt conectate, potrivit unui program al cărui scop este de a evita sursele de durere și de a aspira spre sursele de plăcere.

Prin acest mod, afirma susținătorii acestei teorii, se petrece în om, înțelegerea oricărei  situații a vieții și reacția față de ea. Senzația de inteligență și logică din mintea noastră, se aseamănă cu o fotografie, sau cu o ștampilă a ceea ce s-a petrecut în interiorul corpului. Avantajul omului față de restul animalelor, constă în faptul că tot ceea ce are loc în organism se reflectă în creier, ca o imagine pe care omul o simte și o primește ca logică și rațională. De aceea, adepții acestei teorii afirmă, că tot ceea ce percepem, cât și concluziile pe care le tragem, nu sunt altceva decât rezultatul proceselor care se petrec în interiorul corpului. În mod similar, primei teorii, unii dintre adepții teoriei dualismului sunt de acord cu teoria negării, cu toate astea ei adaugă existența unei entități spirituale eterne numită suflet, care, după opinia lor se îmbracă în sistemul organismului.

Ei afirmă că sufletul este esența omului, în timp ce organismul servește doar ca înveliș, acesteia.

Astfel, am expus în termeni generali tot ceea ce știința umană a inventat până acum în noțiunile de “trup” și “suflet”.

din cartea  Fructul unui Înțelept

eseul Corp și suflet