Zivug [Cuplare] (II)

0
297

POFTĂ

Lech Lecha [Mergi mai departe]

205) Pofta femeii pentru bărbat face un suflet. Și, de asemenea, dorința bărbatului pentru femeie și adeziunea sa cu ea produce un suflet care cuprinde sufletul din pofta femeii și o ia. Astfel, pofta celui inferior, femeia, este inclusă în dorința celui superior, bărbatul, iar cele două suflete devin unul, fără separare.

206) Și apoi femeia conține totul, luând ambele suflete și devenind impregnată de bărbat în ele. Pofta celor doi devine atașată și ei devin ca unul. Prin urmare, totul este amestecat unul cu altul și atunci când sufletele ies, bărbatul și femeia sunt amestecate în ele ca unul.

207) După aceea, când coboară în lume, bărbații și femeile se separă unul de celălalt; unul se întoarce în felul acesta, iar celălalt se întoarce în felul acesta, iar mai târziu, Creatorul îi împerechează. Dar cheia pentru Zivug nu este dată nimănui altcuiva, doar Creatorului, căci numai El știe cum să-i împreune, ca să-i unească în mod corespunzător, astfel încât să devină masculin și feminin al aceluiași suflet.

UNU—ZIVUG-ul complet

VaYkra [Domnul a chemat]

101) Cum ajunge cuvântul “unu” Zivug complet? Este scris: ” Ascultă, Israele! Domnul, Dumnezeul nostru, este singurul Domn”. “Unul” este adunarea lui Israel unită cu Creatorul, ZA. Zivug de masculin și feminin este numit “unul”, deoarece un loc unde Nukva este prezentă este numit “unul”, pentru că un bărbat fără o femeie se numește “o jumătate de trup” și jumătate nu este unul. Dar când două jumătăți se unesc, ele devin un trup și se numesc “unul”.

INVIDIE, POFTĂ, DRAGOSTE

Noah (Noe)

154) Trezirea bărbatului către femeie este atunci când el este gelos pentru ea. Când există un om neprihănit pe lume, Divinitatea nu se îndepărtează de el și dorința ei este pentru el. În acel moment, pofta superioară, de la Zeir Anpin, se trezește spre ea cu dragoste, ca pofta unui bărbat față de femeie când o dorește, așa cum este scris: “Voi face un legământ între Mine şi tine şi te voi înmulţi nespus de mult”. Adică, pofta s-a trezit în Mine din cauza ta, după cum este scris: “Dar legământul meu îl voi încheia cu Isaac”, pentru că este din cauza lui Isaac, ca și cu Noe.

Totul este extins către lume prin Nukva, indiferent dacă este corectat sau corupt, așa cum este scris: “domnia Lui stăpâneşte peste tot”. Atunci când dăruirea este corectată, ea se extinde de la un Zivug de Zeir Anpin și Nukva. Când dăruirea este coruptă, ea se extinde de la Zivug Zeir Anpin și Nukva din Tuma’a [impuritate], care se numește “alt dumnezeu”, care se agăță de Nukva a Zeir Anpin și atrage spre el abundența Kdușa, în Tuma’a și corupții. Aceasta este gelozia pe care Zeir Anpin o are pentru Nukva, așa ca un alt dumnezeu nu se va agăța de ea.

Iar atunci când există un om în lume, datorită dorinței mărețe a Nukva de a dărui celor neprihăniți, ea rămâne departe de un alt dumnezeu, iar dragostea lui Zeir Anpin de a se împerechea cu Divinitatea, de a dărui celor neprihăniți, crește foarte mult, deoarece dragostea unui bărbat pentru soția lui crește atunci când el este gelos pentru ea și se teme că se va ascunde cu altul. În mod similar, Zeir Anpin se temea că se va lipi de un alt dumnezeu.

______________________________________

din cartea: Descifrând Zoharul

Apendicele 3