Tora (IV)

0
301

CUI ÎI PARE GOALĂ TORA

VaYțe [Iacov a ieșit]

341) Vai celui rău, care nu știe și nu se uită la cuvintele Torei. Și când se uită la ea, pentru că nu există înțelepciune în el, cuvintele Torei i se par ca și cum ar fi cuvinte goale și inutile. Totul este așa pentru că sunt lipsiți de cunoaștere și de înțelepciune, pentru că toate cuvintele din Tora sunt cuvinte sublime și prețioase și fiecare cuvânt care este scris acolo este mai prețios decât perlele și nici un obiect nu se poate compara cu acesta.

342) Când toți proștii a căror inimă este ferecată văd cuvintele Torei, nu numai că nu știu, ci chiar spun că aceste cuvinte sunt o rușine, cuvinte inutile, vai de ei. Când Creatorul îi caută pentru rușinea Torei, ei vor fi pedepsiți cu o pedeapsă potrivită pentru cel care se răzvrătește împotriva Stăpânului.

343) În Tora este scris: “Căci nimic nu este în zadar”. Și dacă este zadarnică, este zadarnică doar pentru tine, deoarece Tora este plină cu orice piatră valoroasă și bijuterie prețioasă, din toată abundența lumii.

344) Regele Solomon a spus: “Dacă eşti înţelept, pentru tine eşti înţelept”. Acest lucru se întâmplă deoarece, atunci când cineva crește înțelept în Tora, este în beneficiul său, nu pentru Tora, deoarece nu poate adăuga nici măcar o singură literă Torei. “Dacă eşti batjocoritor, tu singur vei suferi”, pentru că nimic nu va fi scăzut din lauda Torei pentru asta. Batjocura lui este singură și va rămâne în el, ca să-l anihileze din această lume și din lumea următoare.

O VINDECARE PENTRU TOATE PROBLEMELE LUMII

VaYechi [Iacov a trăit]

317) Oamenii lumii vor striga, dar nimeni nu va veghea asupra lor. Capetele lor va căuta în orice direcție pentru mântuire, dar nu se vor întoarce cu nici un remediu pentru situația lor. Dar le-am găsit un singur remediu în lume: Dacă se angajează în Tora și o carte a Torei care nu are defecte este printre ei, atunci când o iau, cei de sus și cei de jos se vor trezi. Și cu atât mai mult, dacă Sfântul Nume este scris în ea în mod corespunzător.

TORA SCRISĂ ȘI TORA ORALĂ

Noul Zohar, Toldot [Generațiile]

13) Toți părinții de sus, care sunt prinși deasupra lui – Avraam, Isaac, Iacov, Moise, Aaron și Iosif – sunt toți implicați în Tora scrisă, Tora lui HaVaYaH. Acest lucru se datorează faptului că acestea sunt cele șase margini ale lui Zeir Anpin, numit HaVaYaH, și despre care este scris: “Legea Domnului [HaVaYaH]”. Prin urmare, toate acestea sunt Tora scrisă.

David, care este prins în afara lor, este Tora orală, Malchut, și este implicat în cuvinte de primire, adică în scrieri. Acesta este motivul pentru care Malchut este numită “primire”, deoarece primește lumină din Tora scrisă, numită Tzadik [Drept], numită Iosif, numită “tot”.

______________________________________

din cartea: Descifrând Zoharul

Apendicele 3