Linia de mijloc (II)

0
298

VALURILE MĂRII

Noah (Noe)

217) “Tu îmblânzeşti mândria mării”. Când marea tresare cu valurile ei și înălțarea și căderea ei e intensă, Creatorul trimite un fir de har din partea dreaptă și o îmblânzește, mânia ei dispare și nu există nimeni care să o atingă.

Când Nukva primește Hochma, ea este numită “mare”. Când Nukva primește numai de la linia din stânga, care este abundență de Hochma fără Hasadim, valurile mării se ridică. Aceasta indică dezvăluirea, deoarece presupune că apele din Hochma se ridică, apar și sunt atinse. Cu toate acestea, marea nu poate primi Hochma fără Hasadim, de unde valurile cad din nou, pentru că se ridică pentru a fi descoperite și se coboară cu promptitudine și dispar prin obținerea lipsei de Hasadim.

Acesta este motivul pentru care se consideră că marea este furioasă, pentru că își înalță apele cu mare putere și coboară tot cu mare putere, și așa mai departe, neîncetat. Asta continuă până vine linia de mijloc și extinde linia dreaptă, care este Hesed, și îmbracă Hochma din stânga cu Hasadim în dreapta. În acel moment valurile se întorc la locul lor și mânia mării dispare, moment în care Hochma și Hasadim strălucesc împreună în toată corectura lor, în deplinatatea dorită.

APELE CELE MARI NU POT SĂ STINGĂ DRAGOSTEA

VaYechi [Iacov a trăit]

735) “Jarul ei este jar de foc, o flacără a Domnului”. “Flacăra Domnului” este o flacără arzătoare care iese din Șofar (un corn special), Yesod Ima, numit Yod-Hei, care s-a trezit și arde. Este linia stângă a Ima, după cum este scris: “Să-şi pună mâna stângă sub capul meu”. Aceasta arde flacăra iubirii adunării lui Israel, Divinitatea, pentru Creator.

736) Din acest motiv, apele cele mari nu vor putea să stingă dragostea, deoarece atunci când vine apa din dreapta, Hesed, ea se adaugă la arderea iubirii și nu stinge flacăra stângii, așa cum este scris “Și să mă îmbrăţişeze cu dreapta lui”. Acest lucru se datorează faptului că, în timpul iluminării Hochma pe linia stângă a Ima către Nukva, focul arde, așa cum este fără Hasadim. Și când linia din dreapta vine cu Hasadim a sa, numită “apă”, pentru a stinge focul, nu stinge iluminarea lui Hochma prin asta. Dimpotrivă, ea adaugă și completează iluminarea ei, deoarece îmbracă pe Hochma cu Hasadim, iar Hochma strălucește în desăvârșire.

739) În toate locurile, bărbatul urmărește Nukva și trezește dragostea față de ea. Dar aici se dovedește că ea trezește dragostea și îl urmărește, așa cum este scris: “Pune-mă ca o pecete pe inima ta”. De obicei, însă, nu este de lăudat atunci când Nukva îl urmărește pe bărbat. Într-adevăr, aceasta trebuie să fie o chestiune neclară și un lucru sublim, ascuns în comorile regelui.

O RUGĂCIUNE CARE INCLUDE TREI LINII

VaYșlach [Iacov a trimis]

45) O rugăciune a celor mulți se ridică înaintea Creatorului, iar El se încoronează pe Sine cu această rugăciune, deoarece ea se ridică în mai multe moduri. Acest lucru se datorează faptului că unul se roagă pentru Hasadim, altul pentru Gevurot și al treilea pentru Rachamim. Se compune din mai multe părți: partea din dreapta, din stânga și cea de mijloc. Acest lucru se datorează faptului că Hasadim se extinde din partea dreaptă, Gevurot din stânga și Rachamim din mijloc. Și pentru că este alcătuită din mai multe căi și laturi, ea devine o coroană peste capul Celui Drept Care Trăiește Pentru Totdeauna, Yesod, care conferă toate mântuirea Nukvei și de la ea la întregul public.

Dar o rugăciune a unuia singur nu cuprinde toate laturile; este doar pe o singură cale. Unul se roagă pentru Hasadim, Gevurot sau Rachamim. Prin urmare, o rugăciune a unuia nu este ridicată pentru a fi primită ca rugăciunea celor mulți, deoarece nu include toate cele trei linii ca rugăciunea celor mulți.

______________________________________

din cartea: Descifrând Zoharul

Apendicele 3