Apariția Lumii BYA

0
405
Baal HaSulam

Parțufim de GAR ale lumii Ațilut au apărut pe Reșimot de Roș de Nekudim, care a fost doar purificat, dar nu spart. De la ZON de Nekudim în jos, nașterea Parțufim se face prin sortarea și corectarea bucăților sparte. Acest lucru se datorează faptului că, prin spargerea în lumea Nekudim, vasele de dăruire de mai sus de Parsa se amestecau cu vasele de primire de sub Parsa și s-au integrat unele în celelalte. Astfel, în fiecare dintre cele 320 de bucăți sparte sunt patru tipuri de Kelim:

  1. Vase de dăruire;
  2. Vase de dăruire integrate cu vase de primire;
  3. Vase de primire integrate cu vase de dăruire;
  4. Vase de primire.

Mai întâi, doar vasele de dăruire sunt sortate și corectate (pe care o fac Zivugim) din toate cele 320 de bucăți pe ordinea Aviut-ului, de la pur la grosier. Masach care coboară din Roș de SAG naște toate Parțufim ale lumii Ațilut, mai întâi în Katnut și apoi în Gadlut. Katnut al lumii Ațilut se ridică în fața Katnut al lumii Nekudim.

Ulterior, ZON de Ațilut se ridică la AVI de Ațilut, ZA devine ca Aba, iar Malchut devine ca Ima. Cel inferior care se ridică la Cel de Sus devine așa; prin urmare, Malchut a primit gradul de Bina, astfel încât să poată face un Zivug pe Ohr Hochma și să nască noi Parțufim. Când Malchut de Ațilut vine către Ima, ea a sortat vasele de dăruire care au fost integrate cu vasele de primire din fiecare dintre cele 320 de bucăți sparte, prin ordinea Aviut – de la pur la grosier. În această ordine, ea genereză noul Parțufim:

  • Cinci Parțufim au fost făcute din sortare și Zivug făcut pe vasele de dăruire (GE) care au căzut în partea de Bina care era sub Parsa (GE integrat în Aviut Bet de AHP): KeterAtik, Hochma-AA, Bina -AVI, ZA-ZA și Malchut -Nukva din lumea Beria.
  • Cinci Parțufim au fost făcute din sortare și Zivug făcut pe vasele de dăruire (GE) care au căzut în Kelim de ZA sub Parsa (GE integrat în Aviut Gimel de AHP): KeterAtik, Hochma-AA, Bina-AVI, ZA-ZA și Malchut -Nukva din lumea Yețira.
  • Cinci Parțufim au fost făcute din sortare și Zivug făcut pe vasele de dăruire (GE) care au căzut la Malchut sub Parsa (GE integrat în Aviut Dalet de AHP): KeterAtik, Hochma-AA, Bina-AVI, ZA- ZA și Malchut -Nukva din lumea Asya.

Malchut de Ațilut a făcut aceste Zivugim în timp ce stătea la locul Ima de Ațilut. Din acest motiv, lumea Beria, pe care ea a creat-o, se află sub ea, ocupând locul ZA de Ațilut.

Lumea Yețira, născută din Malchut de Ațilut după lumea Beria, a ieșit din ea și a ocupat locul sub lumea Beria, în locul celor patru Sfirot de Malchut de Ațilut și șase Sfirot ale locului lumii Beria.

Lumea Asya, născută din Malchut de Ațilut, după lumea Yețira, a ieșit din ea și a ocupat locul sub lumea Yețira, de la Chazeh al locului lumii Beria la Chazeh al locului lumii Yețira.

Toate lumile se încheie la Chazeh din lumea Yețira, din moment ce toate bucățile sparte, cele care au fost sortate sunt vasele de dăruire și vasele de dăruire integrate cu vasele de primire. Aceasta corespund Chazeh al locului lumilor BYA, deoarece acolo este locul unde GE se încheie.

Sub Chazeh de Yețira începe AHP al locului BYA, locul vaselor de primire integrate cu vasele de dăruire și vasele de primire (Lev ha Even).

AHP ridicat: sortarea și corectarea vaselor de primire care au fost integrate în vasele de dăruire adaugă Kelim de AHP în lumea Ațilut. Lumina care se răspândește în aceste Kelim este Ohr Hochma, iar lumea Ațilut primește Gadlut.

Ohr Hochma se răspândește numai în vase reale de primire, în timp ce aici există vase de primire integrate cu vase de dăruire în timpul spargerii. Prin urmare, Lumina care apare pe Zivugim ale acestor Kelim nu este Ohr Hochma, ci numai He’arat (iluminare, lumina mai mică) a Hochma.

Există o Tikun specială la Roș a lumii Ațilut, asigurându-se că în lumea Ațilut nu va mai exista o altă spargere, așa cum s-a întâmplat în lumea Nekudim. Există o limitare la Roș de Parțuf AA, deci nu există nici un Zivug pe Malchut sub Parțuf AA, ci numai pe Hitkalelut (integrarea) lui Malchut în Sfirot de deasupra ei, în dorințele de a dărui.

Ca rezultat, lumea Ațilut s-a născut numai în Katnut, iar fiecare Parțuf are doar vase de dăruire, Kelim de GE. Vasele de primire, AHP, sunt sub Parsa. Este imposibil să adăugăm AHP la GE și să facem un Zivug pe toate cele zece Sfirot în locul lor, așa cum era în lumea Nekudim, deoarece aceasta a fost cauza spargerii.

Prin urmare, fiecare adăugare de vase de primire în Ațilut se face prin ridicarea câtorva vase de primire, care sunt integrate în vasele de dăruire. Urcarea este de sub Parsa până la Parsa, astfel încât bucăți de AHP sunt adăugate la Ațilut. Aceasta la rândul său, provoacă iluminarea Hochma în lumea Ațilut.

Astfel, bucățile vaselor de primire se ridică dinspre Parsa și se alătură Ațilut. Toate vasele de primire care se pot alătura vaselor din Ațilut, care sunt vase de primire care sunt integrate în vasele de dăruire, se ridică în ordine, de la pure la grosiere.

Corectarea Lev haEven se face numai prin Lumina lui Mesia: După ce toate corecțiile menționate mai sus sunt finalizate, tot ceea ce rămâne în BYA sunt vase de primire, numite Lev haEven. Acestea nu sunt incluse în vasele de primire și, prin urmare, nu pot fi corectate. Corecția lor este exclusă de fiecare dată când se face o sortare a una din cele 320 de bucăți sparte. Astfel, cele treizeci și două de bucăți de Lev haEven  sunt îndepărtate. Atunci când folosim restul de 288 de bucăți pentru construirea Parțufim, trebuie să rezolvăm și să hotărâm că nu vrem să folosim Lev haEven în acea parte.

După Tikun al celor 288 de bucăți, o Ohr Hochma specială va veni de Sus numită „Mesia” și va corecta aceste Kelim în Masach. În acel moment, întregul Malchut de Ein Sof va fi corectat cu un Masach. Această stare în Malchut este considerată Gmar Tikun (sfârșitul corecției).

Toate bucățile din lumile BYA, cu excepția Lev haEven, sunt corectate în ordine de la pur la grosier. În fiecare dintre lumile BYA există 2.000 de etape de corecție, numite „ani” sau „grade”. În total, există 6000 de grade în cele trei lumi BYA, numite „cele șase săptămâni”, deoarece lumile BYA sunt considerate săptămâni, în timp ce lumea Ațilut este considerată „Sfântul Șabat”.

  • Când toate lumile BYA sunt corectate, precum și Lev haEven, lumea Ațilut se va răspândi sub Parsa prin această lume. Această stare va fi numită „al șaptelea mileniu”.
  • După aceea, lumea ABYA se va ridica la SAG, iar acest lucru se va numi „al optulea mileniu”.
  • După aceea, lumea ABYA se va ridica la AB, iar acest lucru se va numi „al nouălea mileniu”.
  • După aceea, lumea ABYA se va ridica la Galgalta, iar acest lucru se va numi „al zecelea mileniu”.

Cu alte cuvinte, după corectarea întregului Malchut de Ein Sof, acesta va fi umplut la fel cum a fost înainte de Țimțum Aleph. În plus, va primi adăugări de la ascensiunile infinite în grade de dăruire către Creator.

Cu toate acestea, din moment ce înțelepciunea Cabala învață o persoană numai despre corecția proprie, ceea ce omul trebuie sa facă, aceste stări nu sunt predate. Ele nu apar în cărțile de Cabala, deoarece aparțin acelei părți care este interzis să fie dezvăluită, numită „secretele Torei”. Doar un număr selectat se implică în ele și în condiții stricte.

Adam haRișon: În toate corecțiile lui Malchut menționate până acum, Malchut de Malchut, punctul central al tuturor lumilor, nu a fost umplut. Tot ce s-a desfășurat până acum – Țimțum Aleph, Țimțum Bet, spargerea vaselor, Tikun ale Kelim – s-a întâmplat în cele nonă Sfirot Superioare ale Malchut, nu pe Malchut, Behina Dalet în Behina Dalet. Acest lucru se datorează faptului că a existat o Țimțum asupra ei, așa că nu va primi în ea, în dorința de a primi. Ceea ce este primit după Țimțum Aleph este primit numai în vasele de dăruire, în Kelim ale Malchut de Ein Sof, care au fost impresionate de către cele nouă Superioare, dorința Luminii Superioare de a dărui.

Malchut din Malchut va fi corectată și umplută cu Ohr Hochma, ca înainte de Țimțum Aleph, numai dacă dorințele de a dărui intră în acel Malchut și se amestecă cu dorințele lui Malchut de a primi. În spargerea vaselor din lumea Nekudim, Malchut se amestecă cu cele nouă Sfirot precedente. Ca rezultat, au apărut lumile, externalitatea realității. Dar asta nu a corectat nimic în însăși Malchut, deoarece nu s-a amestecat cu dorința de a dărui.

După nașterea lumilor BYA, Malchut de Ațilut, care stă la locul lui Ima, a făcut un Zivug pe Katnut ca să se alăture vaselor de dăruire cu Behina Dalet de Dalet. Rezultatul acestui Zivug este Parțuf Katnut, GE, al cărui AHP este Behina Dalet de Dalet. Prin urmare, acestui Parțuf îi este interzis să utilizeze vasele sale de primire, AHP ale sale. Acest Parțuf este numit Adam haRișon (Primul Om), căruia i-a fost interzis să mănânce din Pomul Cunoașterii, adică să facă un Zivug pe vasele primire – AHP.

La nașterea lui Adam haRișon, lumile BYA s-au extins prin locul Chazeh de Yețira. Ulterior, Lumina de la Ein Sof, numită „trezirea de Sus”, a venit și a ridicat toate lumile cu un grad. Astfel, Sium ul lumii lui Asya s-a ridicat de la locul Chazeh de Yețira la locul Chazeh de Beria. Apoi a sosit mai multă Lumină de trezire de la Ein Sof, prin care toate lumile au crescut cu un grad mai mare, astfel încât Sium al lumii Asya s-a ridicat peste Parsa.

Adam haRișon este în interiorul lumii BYA; prin urmare, el s-a ridicat la Ațilut împreună cu ele. Adam haRișon credea că acum ar putea primi pentru a da toată Lumina în vasele sale de primire, în AHP, în Behina Dalet din Behina Dalet.

Dar, așa cum s-a întâmplat și cu spargerea vaselor din lumea Nekudim, când s-a extins Lumina în vasele de primire, el s-a spart. El și-a pierdut Masach-ul, scopul său de a dărui. Întregul Guf s-a împărțit în 600.000 de bucăți, numite „organe” sau „suflete”, care au căzut la Klipot și au primit dorința de a primi.

Toate bucățile împreună, și fiecare în particular, au căzut mai jos (așa cum este descris în narațiunile pe care Tora le povestește despre primele generații care urmează lui Adam). Aceste părți se îmbracă în oamenii din lumea noastră. Aceia în care bucăți de Parțuf ale Adam haRișon sunt îmbrăcate, simt – în mod special în această parte – dorința de a se ridica și de a se uni cu Sursa lor, care era în Adam haRișon. Această Sursă este numită „rădăcina sufletului”.

Pentru ca o creatură să merite titlul de „creatură”, ea trebuie să se bazeze pe sine, adică să nu fie afectată de Creator. Acesta este motivul pentru care Creatorul se ascunde. Făcând astfel, El ajută creaturile să se egaleze cu El prin propriile eforturi. Se pare că o persoană din lumea noastră, în care este îmbrăcată o bucată de Adam haRișon, este definită ca o „creatură”.

O creatură este o parte a lui Adam haRișon care există într-o persoană din lumea noastră. Toate creaturile, toate sufletele, fac parte din Guf al lui Adam haRișon. Toți ar trebui să participe la corectarea spargerii. Astfel, ei se întorc la starea care a precedat păcatul și au adăugat Dvekut (aderență) cu Creatorul. Ei sortează toate bucățile din Klipot. Astfel, fiecare persoană trebuie să ajungă la rădăcina sufletului său în timp ce trăiește în lumea noastră. Cel care nu ajunge, se reîncarnează în lumea noastră până când se atinge scopul pentru care a fost creat.

Textul face parte din: Cuvânt înainte la Prefață la Înțelepciunea Cabalei