Rabaș – Scrisoarea Nr. 6

0
1101
rabash

15 aprilie 1955, Londra

Pentru studenți:

Am primit o scrisoare de la … și e bine că el interpretează detaliile cât de mult poate. Cât despre restul problemelor despre care el m-a informat, sper să se rezolve totul cât de curând.

Mișna spune: “Toată lumea trebuie să se vadă”, adică fiecare în parte trebuie să fie văzut la Templu, după cum e spus „toți bărbații tăi să fie văzuți”. Omul care este considerat masculin, adică dăruitor, trebuie să simtă că Domnul îl vede și îl privește.

Înțelepții noștri au spus „Unul care este orb de un ochi este scutit de a vedea, după cum se spune, ’Vedeți, veți vedea’”. Că omul care vine să vadă, vine să fie văzut. Fiindcă cel care vine să vadă cu ambii ochi, vine să fie văzut cu ambii ochi.”(Haghiga 4).

„Ochii” înseană Anohi (Eu) și „Nu vei avea”. Anohi înseamnă iubire, considerată Hasadim (îndurări), însemnând credință. „Nu vei avea” este considerată femeie, adică stânga. Numai atunci omul este răsplătit cu salutarea feței lui Șhina (Divinitatea).

„Ei nu vor vedea fața Mea cu mâinile goale, ci fiecare om cu un dar, în funcție de abilitățile lui”, adică în măsura în care el a avut o trezire de jos, în limita binecuvântării Creatorului și, atât de mult cât a iluminat pentru el Creatorul în timpul muncii lui, astfel încît el să poată persevera în timpul muncii sale. Prin aceasta poate fi răsplătită salutând fața Șchina (Divinității).

În Gemara (p 4) este scris despre ceea ce este scris în Mișna „Cu excepția surzilor, a proștilor și a celor mici”. În Tania: „Cine este prost? Cel ce pierde ceea ce i se dă”. El este scutit de a vedea, ceea ce înseamnă că nu i se poate da nici o îmbrăcăminte de Kdușa (Sfinţenie).

Prin acestea am interpretat cuvintele înțelepților noștri „Rabi Yohanan a spus: ’Cine este un ucenic înțelept, căruia îi este înapoiată o pierdere prin impresie? Cel care este meticulos cu haina lui, să o întoarcă pe dos”. (Șabat 114). Trebuie să înțelegem măreția acestui lucru.

Pe calea noastră este simplu, „haina lui” este îmbrăcămintea sufletului, adică, el este grujuliu cu schimbarea dorinței de primire în a fi de dăruire. Este o lege că, fiecare este recompensat cu o trezire de Sus la un moment dat. Dar de ce pleacă de la el această trezire? Pentru că omul păcătuiește păcătuiește numai dacă un spirit de prostie l-a pătruns.

Asta înseamnă că este un înțelept și un prost. Cel înțelept este numit „Creatorul”. „Discipol înțelept” înseamnă că omul a învățat calitatea Creatorului – de a fi dăruitor. „Prost” este opusul Creatorului, este cel care dorește să primească pentru sine. Prin trezirea vaselor de primire, trezirea îl părăsește imediat.

Dar când el este meticulos cu întoarcerea pe dos a îmbrăcăminții, adică de dragul dăruirii, pierderea îi este înapoiată imediat prin impresie, adică el este recompensat cu ochii de Kdușa (Sfinţenie), cu Anohi și „Nu vei avea”.

Dar, noi trebuie să știm că este o Mițva (poruncă) și că este Tora, după cum e scris „lumânare este Mițva și Lumina este Tora”.

Sfântul Zohar explică motivul pentru care el a oferit o ofrandă de cereale la Paște. Omerul era de grâu, deoarece luna era imperfectă, însemnând că exista circumcizie fără îndepărtare (și numai în prima noapte a fost ca o trezire de Sus). Circumcizia este îndepărtarea preputului, care este îndepărtarea voinței de a primi.

Dar acesta este răsplătit cu o Mițva, credință, numită „Tfilin de mână, a mâinii slabe”. Această judecată este numită „regatul cerului”, numitul BON, considerat animal în Gematrie. De asemenea, prin corectarea făcută în timpul numărătorii de Omer în timpul celor șapte săptămâni, omul este răsplătit cu primirea Torei, care este cerul, Zeir Anpin, care este în Gematrie Adam (omul). Din acest motiv, în a opta zi a adunării s-au oferit două pâini din grâne, ceea ce reprezintă hrană pentru om.

Prin asta vom înțelege MișnaDe Paște, omul este condamnat pentru produsele din grâne și în a opta zi a adunării pentru rodul pomului. Rabi Yehuda a spus în numele lui Rabi Akiva „De ce spune Tora: ’Aduceți recolta înaintea Mea de Pesah, astfel ca roadele tale de la câmp să fie binecuvântate’. Și de ce spune Tora: ’Aduceți două pâini din grâne înaintea Mea în a opta zi a adunării? Fiindcă adunarea este timpul când pomii rodesc’. Creatorul a spus: ’Aduceți două pâini din gâne înaintea Mea astfel ca rodul pomului să fie binecuvântat’”. (Roș HaȘana, 16)

Trebuie să înțelegem conexiunea dintre hrana pentru animale și roadele câmpului și conexiunea dintre hrana pentru om, grânele cu rodul pomului. Pe calea noastră, este simplu: Omer înseamnă hrană pentru animal, credința, Mițva, frica de ceruri, de aceea Malhut este numită „animal”. Cele două pâini sunt hrana omului după cum a interpretat RAȘI: „După Rabi Yehuda pomul din care a mâncat primul om a fost grâul, pentru că omul este numit „pomul câmpului” și Tora este numită „pom” după cum e scris „Ea este pomul vieții” și, când a fost răsplătit cu Tora s-a numit „a fost condamnat pentru pom în a opta zi a adunării”.

Nu a fost lungă această scrisoare; Nu am nicio noutate și, să sperăm că totul va fi bine.

Prietenul vostru