17. Ce semnifică faptul că Sitra Ahra este numită “Malchut fără Coroană”

0
1113
shamati

***

Am auzit în 1941, Ierusalim

Am auzit în 1941, Ierusalim

Coroana înseamnă Keter, și Keter este Emanatorul și Rădăcina. Kdușa (Sanctitatea) este conectată cu rădăcina, adică Kdușa este considerată a fi în echivalență de formă cu rădăcina sa. Înseamnă că, asemeni rădăcinii noastre – Creatorul, ea vrea doar să dăruiască, după cum este scris, dorința Lui de a face bine creaturilor, deci Kdușa este doar în starea de dăruire spre Creator.

Sitra Ahra, însă nu este așa. Ea țintește doar să primească pentru sine. Din acest motiv nu este în adeziune cu rădăcina, care este Keter. Așadar, Sitra Ahra nu are atribuită Keter (coroana). Cu alte cuvinte, ea nu are Keter deoarece este separată de Keter.

Acum putem înțelege ceea ce au spus Înțelepții noștri (Sanhedrin 29): ‘Toți care adaugă, scad‘. Asta înseamnă că, dacă adaugi la calcul, acesta se micșorează.

Este scris în Zohar (Pekudei par. 249). La fel este și aici, în concordanță cu ceea ce este în interior, scrie: ‘Mai mult, ei vor face cortul cu zece draperii’.

Raportându-se la ce este afară, scrie: unsprezece draperii, adaugând litere adică adaugând pe Ayin (literă ebraică adăugată) la doisprezece și micșorând calculul. Asta scade unu din doisprezece din cauza adăugării lui Ayin la doisprezece.

Se știe că acea calculație este implementată numai în Malchut, care calculează înălțimea gradului (prin Or Hozer care se afla în ea). De asemenea, se știe că Malchut este numită voința de a primi pentru sine.

Atunci când își anulează voința sa de a primi în fața rădăcinii și nu mai vrea să primească, ci doar să dăruiască rădăcinii – asemeni acesteia din urmă, care este o voința de a dărui – Malchut, numită Ani (eu), devine Ein (nul). Doar atunci ea extinde Lumina lui Keter ca să-și construiască Parțuf și devine doisprezece Parțufim ale Kdușa.

Oricum, când vrea să primească pentru sine, ea devine Ayin rău (ochi). Cu alte cuvinte, acolo unde era o combinație de Ein, adică anulare în fața rădăcinii – care este Keter –  asta a devenit Ayin (însemnând a vedea și a auzi fără motiv, rațiune).

Aceasta se numește adăugare. Înseamnă că cineva vrea să adauge cunoaștere la credința și munca motivată. Cu alte cuvinte, spune că merită mai mult să muncească motivat și apoi voința de a primi nu va obiecta în privința muncii.

Asta cauzează un deficit, însemnând că au fost separați de Keter, denumit voința de a dărui, care este rădăcina. Nu mai există nicio echivalență de formă cu rădăcina, numită Keter. Din acest motiv, Sitra Ahra este denumită Malchut fără Coroană. Înseamnă că Malchut de Sitra Ahra nu are Dvekut (adeziune) cu Keter. Din acest motiv, au doar unsprezece Parțufim, fără Parțuf Keter.

Acesta este înțelesul a ceea ce au scris Înțelepții noștri, ‘nouăzeci și nouă mor de ochiul rău‘, adică, din cauza că nu au deloc judecată limpede despre Keter. Asta înseamnă că Malchut din ei, fiind voința de a primi nu vrea să se anuleze în fața rădăcinii, numită Keter. Ceea ce înseamnă că ei nu vor să facă din Ani (eu), denumit voința de a primi, o transformare în Ein (nul), care este anularea voinței de a primi.

În schimb, ei vor să adauge. Și asta se numește răul Ayin (ochi). Deci, acolo unde ar trebui să fie Ein cu Alef (prima literă din cuvântul Ein), ei inserează răul Ayin (Ochi, prima literă din cuvânt). Astfel, ei cad din gradul în care se află datorită lipsei de Dvekut cu rădăcina. Aceasta este semnificația a ceea ce au spus Înțelepții noștri, ‘Oricui care este mândru, Creatorul îi spune, – El și Eu nu putem fi laolaltă, în același lăcaș‘, căci el formează două stăpâniri. Oricum, atunci când omul se află într-o stare de Ein și se anulează pe sine în fața rădăcinii – adică singura sa intenție este numai pentru dăruire, asemeni rădăcinii – există numai o stăpânire aici- stăpânirea Creatorului. Apoi, tot ceea ce omul primește în lume este numai ca să dăruiască Creatorului. Acesta este înțelesul pentru ceea ce s-a spus: ‘Întreaga lume a fost creată pentru mine și eu, ca să-l servesc pe Făcătorul meu‘. Din acest motiv, trebuie să primesc toate gradele din lume, așa încât să pot dărui totul Creatorului, ceea se numește ‘să-mi servesc Făcătorul’.

 

 

Previous article18. Ce înseamnă că sufletul meu va plânge în secret, în muncă
Next article16. Ce este Ziua Domnului și Noaptea Domnului, în muncă
Mirela S.
Mirela - Autor, Content Marketing Strategist, Blogger, Project-Manager, Inginer, Mama, Sotie… dar mai presus de toate, este o veșnică studentă. Pasiunea sa pentru studiu nu se restrânge la un singur domeniu. Din anul 2007 studiaza Cabala. "Cine sunt eu? Aceasta este una dintre cele mai grele și profunde întrebări pe care cineva le poate pune. Ne închipuim că știm cine suntem, dar… găsim oare răspunsul pe parcursul unei singure vieți petrecută pe această planetă? Putem oare transpune în cuvinte umane esența ce ne cuprinde? Aici și Acum sunt un om, sunt o ființă ce a primit un corp uman. O ființă umană care, “limitată” fiind de corpul primit, încearcă să stabilească o conexiune între inimă și rațiune, conexiune care să-i dea într-o zi răspunsul la întrebarea “Cine sunt Eu?”. … Sunt tot ce nu doar sunt și mult mai mult. La fel ca tine și ca orice suflet care a acceptat în aceste vremuri provocarea de a experimenta o viață într-un trup uman, pe această planetă minunată."