Punctul 16

0
495

16) Și astfel începe inițierea AB. Apariția privește deficiențele. Datorită lui Hizdakchut a Behina Dalet de AK Interior, numită Peh, ea a primit Aviut de Behina Gimel. Și după ce Lumina Ein Sof a fost atrasă peste acest Masach, zece noi Sfirot apar la nivelul lui Hochma, numite AB. Se pare că AB care iese este scos din AB care rămâne în AK, la nivelul lui Keter.

Astfel, Keter a AB extern îmbracă Hochma de Galgalta, și se răspândește prin Tabur de AK intern. Și ea conține și douăzeci și cinci de Behinot din zece Sfirot de Ohr Yașar, care sunt Galgalta, Eynaim, Awzen, Hotem, Peh, fiecare dintre care se răspândește prin puterea Ohr Hozer pe cele cinci Behinot, prin Keter de AB.

Cu toate acestea, generalul Keter al AK intern rămâne dezvăluit și este zărit cu Roș și Guf. De la Peh jos, se numește Guf, deoarece este doar Hitpaștut al Masach-ului. Prin urmare, Ohr Pnimi și Ohr Makif sunt legate acolo numai în Behina Dalet. De aceea au trebuit să plece din nou, iar acest lucru se numește „lumea Nekudim”, fiind ZON și Guf din AB extern.

De asemenea, s-a explicat deja că Aviut s-a întors la Masach după Histaklut din Guf și a avut loc un al doilea Hitpaștut, așa cum este scris la punctele 13 și 14. El extinde Lumina de sub Tabur deasupra Tabur și prin această ascensiune, AVI Superior este corectat. O Parsa este răspândită sub el, iar YEȘSUT este de la Parsa la Tabur. Toată această înălțare se numește „Parțuf SAG extern”, ceea ce înseamnă că și-a îndepărtat gradul precedent, care, în AB extern era Bina la nivelul lui Keter Hochma, care este Lumina lui Awzen prin Șibolet haZakan.

Cu toate acestea, la acest Parțuf, care a fost făcut din Nițoțin care au căzut din Lumina Peh din AB extern, Bina a acestui Parțuf este sub întregul celor zece Sfirot ale AVI Superior, de aceea este deficitar de Keter. Astfel, locul lui este de la Peh în jos, adică de la Șibolet haZakan, care este Galgalta.

Și ca îmbrăcăminți AB extern numai Malchut de la generalul Keter și de la cele Nouă Superioare rămân dezvăluite, SAG extern, de asemenea, îmbracă doar Malchut de Keter de AB, de la Peh în jos, în timp ce Cele Nouă Superioare – întregul Roș – rămân dezvăluite. Și cum AB și-a scos ramurile prin Se’arot (păr), acest SAG și-a strâns ramurile prin intermediul Se’arot AHP, ceea ce va fi explicat la locul lor. Acesta este semnificația Luminii care este retrasă din cauza ieșirii lor, în comparație cu Cele Superioare care rămân acolo în Se’arot ca înconjurătoare, ca în întoarcerea înconjurătoare.

Și acest SAG îmbracă AK de la Șibolet haZakan până la capăt. Aceasta înseamnă că Behina Roș, care este GAR, se extinde prin Tabur, care este la valoarea lui Galgalta, Eynaim, Awzen și Hotem. Peh-ul său se extinde în zece Sfirot de Guf în sine, ca în Peh de AB extern. Și cazul Luminii Peh al SAG exterior, ca în cazul Luminii Peh al AB extern, datorită faptului că sunt legate într-un singur Kli, a existat și Hizdakchut treptat în ele, până când a fost purificat în Behinat Keter, iar întregul Hitpaștut a dispărut.

Acesta este sensul spargerii vaselor și căderea celor 248 Nițoțin. Cu toate acestea, acest lucru s-a întâmplat numai în ZON nu și în GAR, datorită corecției Parsa, așa cum se va explica în locul respectiv. După aceea, Nițoțin care au căzut de la Peh al SAG extern s-au extins și s-au ridicat sub formă de MAN, a ieșit noul MA, iar zece Sfirot de Ațilut au fost înființate sub forma a doisprezece Parțufim.

Astfel, toate Behinot precedente sunt incluse în lumea Ațilut, așa cum este scris în Arborele Vieții, și lumea Beria a fost imprimată de lumea Ațilut, într-un mod în care tot ceea ce există în Ațilut este imprimat în Beria. Yețira este imprimată de Beria, Asiya este imprimată de Yețira și, prin urmare, nu există nici un comportament sau ființă în cele inferioare care să nu fie direct legat de Cele de Sus, din care provine și se extinde prin esența inferioară.

Acesta este motivul pentru care înțelepții noștri au spus: „Nu există un fir de iarbă jos care să nu aibă un înger deasupra care să-l atingă și să-i spună, ’Crește!’”. Acest lucru se datorează faptului că tot ce se extinde de la o lume superioară la una inferioară, se extinde prin Zivugim (plural pentru Zivug). Dar lumile sunt împărțite în internalitate și externalitate. Internalitatea lumilor, de la Ațilut, nu se extinde printr-un Zivug de Hakaa în Masach, ci prin Zivug de Yesodot (plural pentru Yesod). Dar externalitatea, care se extinde de la lume la lume, se extinde printr-un Zivug de Hakaa.

Acesta este sensul atingerii și de aceea înțelepții noștri au spus cu meticulozitate că îngerul din lumea Yețira, care este rădăcina firului de iarbă din lumea Asya, îi dăruiește și îl alimentează sub formă de Zivug de Hakaa. Cu alte cuvinte, îl atinge și îi spune: „Crește!”, Deoarece a spune înseamnă a dărui.

Astfel, chestiunea cauzei și a consecințelor din Galgalta, AB, SAG de AK a fost explicată în detaliu, și calitatea îmbrăcării lor una peste alta. Fiecare dintre cei inferiori are valoarea ZON a Celui de Sus, care se extinde numai de la Nițoțin al Luminilor Peh ale Celui Superior.

Și s-a clarificat că la apariția AB, Masach-ul a fost inclus în Behina Gimel. Și în apariția SAG, Masach-ul a fost inclus în Behina Bet, la Nukva de Aba. Și în apariția MA din afară, Masach-ul a fost inclus în Behina Aleph. Acest lucru va fi explicat la locul său.

De asemenea, Malchut de Behina Gimel se numește Tabur, din Behina Bet se numește Parsa, iar din Behina Aleph se numește Kruma (crustă). Nu mai este nimic de adăugat aici; Am legat doar lucrurile la rădăcini într-un mod simplu și scurt. Aceasta este intenția mea în acest loc; dar în interiorul cărții lucrurile sunt explicate în mod elaborat.

textul face parte din Baal HaSulamPrefață Generală