Soluţia la criza – Educaţia pentru Globalism

0
820
laitman

O privire la un curriculum şcolar tipic va dezvălui ceea ce ştim cu toţii: şcolile încearcă să ofere copiilor instrumentele pentru studii universitare în colegiu şi universităţi, dar nu-i pregătesc pentru viaţă.

In general, şcolile din toată lumea le ofera o educaţie care se bazează pe nevoile care au fost stabilite, în contextul revoluţiei industriale. Din păcate, foarte puţine s-au schimbat de atunci, în ciuda faptului că şcolile au menirea de a pregăti copiii pentru viaţa în secolul 21. Mai mult decât atât, nu numai ca este dificil pentru şcoli să pregătească copiii pentru viaţă în lumea contemporană, dar o fac şi mai dificilă prin supunerea acestora la o cursa pentru realizări, în timp ce le insufla modele de competitivitate în locul practicilor de consideraţie şi colaborare.

Pentru a hrăni o generaţie care va conduce lumea afara din criza in care este, trebuie să creăm un mediu în care fiecare dintre ei simte si intelege ca el sau ea este câştigător, prin contribuţia capacităţilor sale unice pentru succesul întregii societăţi . Şi desi poate fi putin surprinzator, instrumentul pentru dezvoltarea unui sistem complementar de învăţământ există deja: Internetul.

Astazi, World Wide Web este o realitate universala şi a devenit mediul natural al tineretului nostru. Internetul a dovedit deja că poate servi ca o platforma pentru promovarea noţiunilor sociale şi culturale, cultivarea discuţiilor, şi motivarea oamenilor la acţiune. Acesta isi atrage cea mai mare parte a puterii sale din neutralitatea, colectivitatea şi interactivitatea pe care le permite, dar mai ales din puterea pe care o dă navigatorilor web.

Aşa cum am stabilit un sistem educaţional care intenţionează să ne pregătească copiii pentru viaţa în lume, trebuie să adăugăm acum o educatie complementara -un mediu on-line interactiv, care mizează pe valori ca unirea, colaborarea şi consideratia fata de altii, pentru a depăşi înstrăinarea şi separarea care impovareaza foarte mult lumea noastra astăzi.

Inca din copilărie, o persoană trebuie să ştie că ego-ul, care este dorinţa de a se bucura în detrimentul altora, este cauza principală a tuturor suferinţelor care există în lumea adulţilor. Noi trebuie să demonstram copiilor, prin diverse ajutoare şi activităţi, cum relaţiile de consideraţie reciproca, toleranţa şi înţelegere reciproca vor îmbunătăţi drastic viaţa lor şi a noastră, la fel cum relaţiile echilibrate şi armonioase in natura au facilitat existenţa vieţii şi supravieţuirea speciilor noastre până acum.

Mai mult decat atat, asa cum fondatorii psihologiilor comportamentale şi sociale au demonstrat, si cum studiile contemporane în ştiinţele sociale indică, elementul decisiv în modelarea personalităţii şi comportamentului unei fiinţe umane este mediul social al cuiva. Şi pentru că tânăra generaţie îşi petrece cea mai mare parte a timpului pe Internet, este necesar să se creeze pentru ei o platforma pozitiva, care le va oferi o alternativa la valorile individualiste, narcisiste, promovate pe internet in prezent.

Din experienta noastra, lucrand cu grupuri de copii din întreaga lume, vedem o convingătoare dovada că mediul on-line poate si ofera un mediu social complet si satisfacator, de corelare a diferenţelor culturale, etnice, religioase, sexuale, rasiale şi care permite tuturor membrilor societăţii sa realizeze integrarea completă şi sprijinul reciproc.

Suntem siguri că, familiarizand copiii cu complexitatea vieţii în lumea globala, prin jocuri, clipuri video, discuţii, şi interacţiuni simple, putem ajunge la o schimbare globala, istorica şi, dacă vom reuşi sa crestem o generaţie în acest fel, vom avea astfel un început de corecţie de care va beneficia fiecare generaţie viitoare.

Etapele practice (dupa cum au fost prezentate Irinei Bokova, Directorul General al UNESCO, în cadrul unei reuniuni care a avut loc pe 2 februarie 2011):

1. Ca un prim pas, ne oferim să organizam o conferinţă specială a UNESCO intitulata, “Educaţia Virtuala pentru Globalism”, la care cele mai proeminente figuri în educaţie din întreaga lume vor fi invitate pentru a discuta despre măsurile practice de a adapta educaţia noastră pentru a facilita mai bine viaţa într-o realitate integrala şi globala. Conferinţa ar fi transmisa în direct de pe site-ul UNESCO, precum şi de pe site-ul Institutului de Cercetare Ashlag (ARI),unde aceasta va fi difuzata simultan în şapte limbi. În urma acestei conferinţe, UNESCO ar publica o carte care încorporează prelegerile selectate din conferinţa, care va fi trimisa tuturor organizaţiilor relevante de învăţământ guvernamentale şi private din întreaga lume, precum şi la potentialii donatori. Am demonstrat experienta si infrastructura pentru a efectua toate aceste idei.

2. În timp ce lucram la conferinţa, ne oferim sa începem un proiect comun de instituire a unui portal web privind educaţia complementara sub auspiciile UNESCO, al cărui scop principal ar fi de a educa pentru globalism.

3. Ca parte a acestui proiect virtual, UNESCO va stabili un centru de educaţie internaţionala, lipsit de interese politice şi / sau economice, pentru a aduce împreună cele mai bune minţi din domeniul ştiinţelor naturale şi sociale din întreaga lume. Aceşti experţi ar dezvolta căi de informare pentru a explica despre noua lume in care suntem în prezent. Ei ar colabora cu inginerii de calculator pentru a găsi modalităţi inovatoare de a transmite aceste informaţii vitale copiilor (anexa la prezentul document conţine o schiţă iniţială pentru un astfel de proiect).

4. În timp ce construim site-ul, am pregăti manuale pentru predarea unui nou domeniu de studii pe care UNESCO le-ar oferi departamentelor de educaţie din întreaga lume-Global Humanity Studies. Aceste manuale ar oferi şcolilor şi cadrelor didactice metode şi instrumente de predare pentru a le permite să utilizeze site-ul la potenţialul maxim.

In modul în care îl vedem, UNESCO poate conduce la stabilirea sistemului de informaţii de care lumea are nevoie acum. Procedând astfel, UNESCO nu va dovedi numai angajamentul său faţă de bunăstarea umanităţii, în general, şi în special fata de copii, dar va conduce, de asemenea, omenirea spre obiectivul unei lumi mai bune, mai luminate pentru toţi.

Previous articleNoua Educaţie Globala: Competenţele sociale
Next articleEducaţia globala ca un remediu pentru criza
Mirela S.
Mirela - Autor, Content Marketing Strategist, Blogger, Project-Manager, Inginer, Mama, Sotie… dar mai presus de toate, este o veșnică studentă. Pasiunea sa pentru studiu nu se restrânge la un singur domeniu. Din anul 2007 studiaza Cabala. "Cine sunt eu? Aceasta este una dintre cele mai grele și profunde întrebări pe care cineva le poate pune. Ne închipuim că știm cine suntem, dar… găsim oare răspunsul pe parcursul unei singure vieți petrecută pe această planetă? Putem oare transpune în cuvinte umane esența ce ne cuprinde? Aici și Acum sunt un om, sunt o ființă ce a primit un corp uman. O ființă umană care, “limitată” fiind de corpul primit, încearcă să stabilească o conexiune între inimă și rațiune, conexiune care să-i dea într-o zi răspunsul la întrebarea “Cine sunt Eu?”. … Sunt tot ce nu doar sunt și mult mai mult. La fel ca tine și ca orice suflet care a acceptat în aceste vremuri provocarea de a experimenta o viață într-un trup uman, pe această planetă minunată."