O schimbare în educație va schimba totul

0
869

“Această deformare a individului consider că e cel mai mare rău al capitalismului. Întregul nostru sistem de învățământ suferă din cauza acestui rău. O atitudine competitivă exagerată este inoculată în elev, care este instruit să urmărească cu asiduitate succesul, ca pe o pregătire. ”

Albert Einstein

o schimbare in educatie

De ce educația ar trebui să ne ofere mai mult decât cunoștințe?

În dicționar Webster, educație înseamnă “acțiunea sau procesul de educare sau de a fi educat [educat / informat].” Dar într-o lume în care cincizeci la sută din ceea ce învățăm în primul an de facultate este depășit și irelevant la sfârșitul celui de al treilea an, este bine pentru învățământul nostru?

Chiar mai important, odată cu escaladarea crizei mondiale, putem garanta educația copiilor noștri, chiar și pentru etapa de liceu? Deoarece criza actuală este globală și are mai multe fațete, sistemul de învățământ trebuie să se adapteze și să pregătească tineretul pentru a face față stării actuale a lumii.

Prin urmare, provocarea de astăzi nu este atât de mult în a dobândi cunoștințe, ci de a dobândi abilități sociale, pentru a ne ajuta pe noi înșine și pe copiii noștri în depășirea înstrăinării, suspiciunii și neîncrederii pe care o întâlnim astăzi. Pentru a ne pregăti copiii pentru viață în secolul 21, trebuie să-i învățăm mai întâi care este realitate noastră, și ce se poate face pentru a o schimba.

Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să ne oprim din difuzarea de cunoștințe, dar că aceste lecții trebuie să facă parte dintr-o poveste mai amplă, care-i învață pe elevi cum să facă față în lumea în care sunt pe cale de a intra. Atunci când părăsesc sala de clasă, ei trebui să poată să folosescă aceste cunoștințe pentru a avea o imagine completă a realității și a forțelor care o acționează, și pentru a înțelege modul în care o pot folosi în beneficiul lor.

Competitivitate vs colaborare educațională: totul despre Mine sau totul despre Noi?

Aproape în fiecare țară din lume, sistemele de învățământ sunt concepute pentru a îndemna elevii să vizeze realizări personale. Cu cât mai multe clase are tânărul, cu atât mai mare este statutul său social. În America, la fel ca în multe țări din Occident, acest sistem nu mai măsoară cât performează studenții, ci modul în care aceștia performează  în raport cu alții. Acest lucru face ca studenții nu doar să exceleze, dar în mod inevitabil, îi face să-și dorească eșecul colegilor lor.

Într-o lume globalizată în care fiecare persoană este dependentă de succesul și bunăstarea fiecărei alte persoane, acest sistem trebuie să fie reformat de la rădăcinile sale. În loc de a încerca să realizeze o distincție personală, obiectivul ar trebui să fie să exceleze în promovarea succesului colectiv. Aceasta este realizarea care ar trebui să fie, în mod ideal, cea mai recunoscută și venerată.

Și mijlocul de a  încuraja elevii să contribuie la societate, este mediul. Așa cum mass-media ar trebui să oprească apologizarea ultra bogației, școlile ar trebui să oprească elogiul ultra individualismului, a celor care se străduiesc doar pentru propriul lor succes. Și la fel cum mass-media ar trebui să laude pe cei care îi promovează pe alții, școlile ar trebui să laude elevii care excelează în promovarea altor elevi.

Prin urmare, primul lucru de schimbat în fiecare școală, trebuie să fie atmosfera. Nu trebuie să existe un sistem de pedeapsă pentru elevii centrați pe sine, deoarece societatea are o influență covârșitoare asupra tineretului, care urmează codul social aproape instinctiv. În schimb, ar trebui să prevaleze o atmosferă de camaraderie și partajare. Acest lucru poate fi promovat prin încurajarea studiului de la egal la egal, în cazul în care elevii lucrează pentru a se ajuta și promova reciproc, și pentru a primi recunoaștere socială în schimb.

În plus, pentru a reuși, există multe exerciții care necesită munca în echipă. Acestea pot fi aplicate foarte ușor prin curriculele existente, dar cu note acordate grupurilor, mai degrabă decât la persoanelor. În acest fel, un elev va depinde de performanța tuturor celorlalți din grup.

Nu trebuie să fii psiholog pentru a înțelege că fiecare copil poate să învețe să progreseze împreună

De fapt, dacă privim lumea adulților, vedem că rareori un produs este fabricat de o singură persoană. Și chiar și în astfel de cazuri, pentru a le realiza este necesar lucrul într-o echipă mare. Într-adevăr, natura și viața ne învață cât de importantă este colaborarea. Așa că de ce să nu începem la școală?

Dacă copiii de astăzi cresc violenți și neascultători, în ciuda eforturilor noastre de a-i crește pentru a fi umani si grijulii, putem schimba acest model, prin crearea de școli în care, pentru a reuși, copiii depind unii de alții. Acest lucru poate crea un nou sens de grijă pentru celălalt și de a elimina modelele anterioare egocentrice.

Pentru copii, interdependența este la fel de naturală ca respirația. Începând de la naștere, un copil depinde de părinții săi, în tot ce are nevoie pentru a supravietui. Până în momentul în care copiii încep școala, nevoile lor sociale se dezvoltă și pentru a-și menține o imagine de sine pozitivă, vor deveni complet dependenți de aprobarea altora.

Drept urmare, ei simt puterea societății asupra lor atât de puternic încât, având o atmosferă de grijă reciprocă, va fi nevoie de foarte puțin efort pentru ca tinerii să se susțină. Tot ce va trebui să facem este să le arătăm direcția cea bună, cea care va aduce succes pentru ei și pentru umanitate, iar ei vor deschide calea.

Primul lucru pe care trebuie să-l facem este să-i învățăm cum funcționează natura, că există două forțe care interacționează în viața lor, și că pentru ca toată lumea să fie fericită, aceste forțe trebuie să fie în echilibru. Nu e nevoie să schimbăm nimic în materiile care se predau; e nevoie doar să adaugăm elementul B la curriculum: Balanța.

Astfel, biologia va fi în continuare biologie, aromatizată cu o explicație a modului în care interacțiunea dintre forțele de a da și de a primi a condus la dezvoltarea de creaturi multi-celulare, din creaturile unicelulare. Același lucru este valabil pentru fizică și pentru toate științele exacte. Referitor la științele umaniste, va fi cu adevărat revigorant să examinăm istoria omenirii și a diverselor societăți, prin interacțiunea dintre dorințe, în prim plan.

Sunteți la curent cu lucrurile uimitoare pe care viitoarele școli îi pot învăța pe copii?

Se poate vedea cu ușurință felul în care am progresa, dacă dorințele noastre se vor schimba și intensifica. Fără o astfel de schimbare și de creștere a dorințelor, nu pot exista revoluții, pentru că nu am mai vrea să  ne schimbăm viețile. Nu am avea, de asemenea, nici tehnologie, pentru că ne-am mulțumi cu ceea ce avem. Nu ar mai fi nici politică (efectiv, acest lucru nu este o idee rea), și nici reguli. După toate probabilitățile, în cazul în care dorințele noastre nu s-ar schimba, am trăi încă în peșteri.

Există două etape pentru construirea unui învățământ care promovează elementul de echilibru:

  1. Furnizarea de informații: Școlile ar trebui să învețe elevii despre dorința de a da și dorința de a primi, și cum aceste forțe lucrează împreună în natură. Acest lucru ar trebui să se facă în toate clasele, în mod specific, și ca parte a fiecărei materii din programa școlară.
  2. Stabilirea de noi norme sociale: când copiii au dobândit o înțelegere de bază a conceptelor, ar trebui să se stabilească treptat norme sociale care promovează colaborarea, prietenia, și sprijinul reciproc.

Pentru ca această etapă să reușească, este foarte important ca elevii să înțeleagă că ei nu urmează aceste precepte, pentru că adulții îi forțează.

În schimb, ei trebuie să știe că astfel se vor descurca mai bine în viață, printr-o abordare care este în sincronicitate cu natura. Prin urmare, este în interesul lor personal să urmeze această abordare.

Pentru a supraviețui în lumea de azi, trebuie să știm cum să interacționăm unii cu alții, în colaborare, și nu ca niște combatanți. În caz contrar, tot ceea ce facem, va eșua. Învățându-i arta colaborării și partajări, vom face copiilor noștri cel mai bun serviciu posibil, pentru că îi vom dota cu cel mai important instrument de care au nevoie în provocările vieții.

Nimeni altcineva nu îi va dota cu acest instrument, dacă ne sustragem de la această responsabilitate. Prin a crea școli care au ca scop să învețe elevii cum să trăiască în epoca globală, prin a împărtăși, prin a se îngriji de altul, și prin a lua în considerare forța vieții în fiecare acțiune, creăm singurul tip de școală care merită frcventată.

O schimbare în educație va schimba totul” se bazează pe cartea „Cum poți ieși mai puternic din criza mondială” de Dr. Michael Laitman.

www.kabbalahblog.info