Buna Educație

0
813

“Educația este ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ce ai învățat în școală.” (Albert Einstein)

buna educatie

Școlile de azi nu efectuează în timp real edificarea de fond. În schimb, școlile de astăzi oferă copiilor ca unealtă necesară pentru admiterea în facultate, memorarea forțată a unor cantități mamut de material, într-o perioadă scurtă. Edificarea foarte necesară și de dorit a sistemelor noastre educaționale, odată promisă, este aproape complet inexistentă.

Esența edificării cere de la noi să învățăm un copil cum să fie cu adevărat om, cum să înfrunte viața, cum să reușească, și cel mai important, cum să fie cu adevărat fericit. Cel mai mare sondaj de opinie, “Ce cred studenții”, publicat în noiembrie 2008, de către compania americană de cercetare Pearson și Institutul Quagila, a stabilit că doar o treime din studenții din Statele Unite cred că lecțiile de la școală îi ajuta să înțeleagă mai bine viața lor cotidiană.

Poate acesta este motivul pentru care copiii nu se referă la ceea ce învață la școală ca fiind lucruri bune, și merg la școală așteptând sfârșitul orelor, mai degrabă decât așteptarea cu nerăbdare a următoarei aventuri de învățare. Acesta este felul copiilor de azi, ei fiind mult mai dezvoltați decât generațiile precedente. Copiii de astăzi trăiesc și respiră lumea globală, în timp ce noi încercăm să-i forțăm în starea de spirit a generației noastre, predominată de separatism.

Decât să continuăm această constrângere, de a păstra modele educaționale putrede, mai bine ar fi ca sistemele noastre de învățământ să schimbe sensul, în scopul de a ajuta copiii să dobândească abilitățile sociale necesare pentru a depăși înstrăinarea, suspiciunea și neîncredere care abundă în societatea de astăzi.

Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să înceteze să furnizeze copiilor cunoștințele necesare, ci înseamnă ca lecțiile să devină o parte a unui program complet, al cărui obiectiv să fie acela de a ajuta copiii să înțeleagă cum să folosească cunoștințele în beneficiul lor, după ce părăsesc sala de clasă.

De exemplu: Pentru a pregăti un subiect la biologie, aplicabil în lumea integrală de astăzi, putem ilustra și explica interdependența dintre celulele unui organism sau a oricărui alt sistem natural, apoi cum se conectează aceste sisteme naturale cu societatea umană de astăzi și la sfârșit să comparăm cunoștințele dobândite din natură, cu construcțiile sociale din lumea noastră.

Pentru un subiect la istorie, putem arăta cum egoul uman ne-a determinat pozitiv spre mari realizări și dezvoltări incitante în tehnologie, dar prin utilizarea sa abuzivă, acesta a cauzat războaiele și tragediile care s-au abătut asupra noastră în istorie.

Ca temă de geografie putem discuta despre globalizare și să prezentăm legăturile complicate și expansive dintre țări. Prin prezentarea de subiecte cum ar fi acestea, în moduri care demonstrează în mod clar că lumea noastră este globalizată, copiii vor înțelege cu ușurință că toți suntem complet interdependenți, și că această interdependență este un rezultat pozitiv evolutiv care decurge direct din legile naturii.

În ceea ce privește populara temă sport, putem utiliza conceptele găsite în jocurile de echipă, pentru a oferi copiilor o înțelegere profundă a avantajelor cooperării și lucrului în echipă, ilustrând în continuare aspectele pozitive ale interdependenței noastre comune.

Alături de aceste măsuri, am sugera adăugarea la programa școlară a mai multor ore pe săptămână, care să graviteze în jurul subiectului care interesează foarte mult elevii: ei înșiși. Acestea vor include răspunsuri la întrebări frecvente, cum ar fi: “De ce e nevoie să merg la școală?” Acest lucru va ajuta prin a explica structura emoțională a copilului – sursa dorințelor lor și impulsurile care apar odată cu ele. E nevoie să-i învățăm cum să depășească egoul care există în toată lumea și care ne face să ne separăm. Mai trebuie să dedicăm o cantitate semnificativă de timp pentru angajamentul cu ei înșiși.

În mod evident, tot acest proces trebuie să includă jocuri ample, clipuri video, și toate tipurile de exemple. În plus, acestea trebuie să se potrivească nivelului intelectual și ritmului copiilor secolului 21. În afară de subiectele obișnuite, școlile ar trebui să includă pregătirea practică subiecte cu adevărat de interes pentru copiii: Internet, muzică, fotografie, cinema, scris, grafică, etc.

O familie

Cu toate acestea, încă există ceva mult mai profund, care trebuie să fie schimbat în sistemul de învățământ de astăzi. În prezent, sistemul încurajează elevii să reușească singuri și să concureze împotriva altora. Această metodologie îi determină pe elevi să vrea nu numai să reușească, dar în mod inevitabil, îi face să dorească ca ceilalți colegi să eșueze. Această abordare, înrădăcinată în ei încă din copilărie, este responsabilă direct pentru (printre altele) criza cu care ne confruntăm în prezent, și care îi va însoți pentru tot restul vieții.

Pentru a ridica o generatie cu un mod de comportament care se potrivește cu sistemele integrale ale naturii, sala de clasă trebuie să fie transformată într-o mini-societate, în care care fiecare elev să simtă și să înțeleagă profitul său din contribuția adusă la succesul întregii societăți (respectiv, clasei). O clasă va primi note și exerciții colective, iar fiecăruia dintre elevi îi va fi permis să contribuie la categoria din zona care se potriveste cel mai bine cu abilitățile sale naturale, încurajând auto-exprimarea. Astfel, elevii vor recunoaște și vor simți că au un rol deosebit și o datorie în succesul general. Clasa va deveni o mică familie în care toată lumea se simte în mod natural conectat și interdependent.

Înțelepciunea educatorului constă în capacitatea de a transforma clasa într-o societate a copiilor care afectează pozitiv și continuu fiecare dintre membrii săi, în timp ce educatorul rămâne “în fundal”, ca un ghid. O astfel de abordare a educației va face educatorul mai semnificativ în ochii copiilor, nu prin control sau dominare, ci din cauza înțelepciunii și deprinderilor de viață pe care el sau ea le oferă, ceea ce face ca adevărata edificare a copiii să devină realitate.

www.michaellaitman.com